هشدارها

نشانه های غیر سطحی دفینه ها و یا نشانه هایی که در دل خاک وجود دارند .

برخی نشانه از چشمان ما پنهان میمانند و یا به مرور زمان ( زلزله ، سیل ، رانش زمین و ...) از بین رفته اند . این مشخصه گاهی کاوشگران را به سوی مکانی غیر از مکان هدف ، راهنمایی میکنند . برای اجتناب از حفاری های اشتباه و تخریب بی دلیل ، به بررسی عواملی که در زمان کاوش باید وجود داشته باشد می پردازیم . برای مثال نشانه ها مارا به سمت محلی که فرو رفتگی محسوس و خاک متفاوتی هم از  منظر چشم دارد هدایت کرده . حال قرار به حفاریست . اگر بعد از نیم متر به خاکی که نرم تر و پوکتر از سطح خاک است نرسیدیم باید به محل کاوش شک کنیم . اگر به صخره سنگی ثابت رسیدیم نباید دیگر ادامه دهیم . دلیل را بررسی کنیم . برای تدفین و پوشش روی قبور از چه چیزهایی استفاده میشده است ؟برای پلمپ و پوشاندن درب مقابر و همچنین روی مقابر چه میکردند ؟ بر روی قبور کسی صخره قرار نمیداده و یا کسی زیر صخره ای درون خاک ، قبر درست نمیکرده . قبور را به اشکال مختلف مستطیل و مثلث و بیضی و دایره در عمقهای مختلف میکندند و روی آن را با سنگ های تخت و صاف می پوشاندند مانند سنگ لحد . تا مانع از ریزش خاک بر مردگان و همچنین دوری حیوانات از ایشان ، گردند . روی این سنگها از شاخ و برگ درختان استفاده میشده و روی آن نیز نوعی خاک سرند شده  و سنگ چین به کار می رفته . این سنگها معمولا در ابعاد 30 در 30 یا 40 در 40 ، با قطر کم هستند ( حدودا ) . بعد از سنگ چین خاکی که از داخل قبر ، برای حفر بیرون آمده بود را با حذف سنگهای آن ، دوباره میریختند . پس خاکی که روی سنگ چین است با خاک محل از نظر فشردگی متفاوت باید باشد . زیرا این خاک زیر و رو شده ولی خاک منطقه ، چند ملیون سال است که تکان نخورده . بعد از یک متر ( کمی بیشتر یا کمتر ) باید به سنگ چین برسید و گاها مستقیما به سنگ روی قبر برسید .

اگر به سنگ چین رسیدید و بوی کاربیت و تخم مرغ گندیده ، همزمان به مشام رسید ادامه دهید .بعد از سنگ چین به همان خاک سرند شده خواهید رسید ولی گذشت زمان شاخ و برگ آنجا را به ذغال آمیخته به خاک تبدیل کرده . بعد از خاک ذغالی به سنگ روی قبر میرسید . در قبور ساروجی هم بعد از خاک ذغالی به ساروج خواهید رسید . ساروج در برخی قبور تا 100 سانتی متر هم وجود دارد .خاک و سنگ استخراج شده باید به صورت کامل بررسی شود تا از صحت مکان کاوش مطمین شوید . اگر در حین خاکبرداری صدای باد و خالی شدن باد را به آرامی از درون محل کاوش شنیدید به سرعت از محل دور شوید و بعد از چند ساعت بازگردید امکان مسمومیت دارد .

برای کاوش مقبره حتما باید درب مقبره را پیدا کنید . در مقابر نیز ( که چند نوع آن وجود دارد ) چیزی شبیه همین لایه ها وجود دارند . شما از سقف ویا دیواره مقبره نخواهید توانست که وارد شوید زیرا با صخره ها و ساروجی مقاوم باید دست و پنجه نرم کنید به همین دلیل باید درب را بیابید . درب مقبره با ساروجی همرنگ سنگی که بر درب مقبره نهاده شده ، پلمپ شده و با نگاه معمولی قادر به تشخیص نخواهید بود . شکستن پلپ مقبره کاری سخت خواهد بود زیرا تا 60 سانت هم ساروج مقاوم ، دیده شده . ساخت مقابر به گونه ای است که نفوذ به داخل آن بسیار سخت است دلیل آن هم روشن است . ایران چند هزار سال است که با کاوشگران مقبره و به سرقت رفتن اشیا آشناست . مردم باستان نیز برای جلوگیری از سرقت هدایا ، بسیار محکم کاری کرده اند . تقریبا 90 درصد مقابر ، با ریزش سنگ و خاک روبرو هستند ( غیر از تله ها )و این نکته لزوم بکار گیری افراد زبده با لوازمی کارآمد را گوشزد میکند . اگر لوازم و فرد خبره ندارید به هیچ وجه با جانتان بازی نکنید .کمتر مقبره ای است که شما بعد از ورود ، با خمره های طلا روبرو شوید . معمولا هدایا در دیواره و سقف پنهان است و با اولین ضربه ریزش خاک و سنگ شروع و امنیت شما را به خطر می اندازد . دفینه های داخل چاه و چشمه ها نیز از خطرناکترین کاوشهاست . دفینه های چاه روی سقف چاه یک سنگ آسیاب قرار دارد از سنگ آسیاب به بعد ، کاری سخت و خطرناک خواهد بود .



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: آثار شناسی,علامت گنج,علامت دفینه,سنگ آثار,سنگ بار,نشانه گنج

تاريخ : 28 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود