برای پاسخ این سئوال ، فقط کافیست  نگاهی به تاریخ و زمان بکار گیری طلا در دوره های مختلف بیاندازیم .
مطمئنا زمانی که در ایران طلا وجود نداشت نباید انتظار داشته باشیم که در قبور ایشان طلا پیدا کنیم . مصریان و سومریان ، در این مورد از ایران پیشی گرفته اند و مصریان در حدود چهار هزار سال است که از طلا استفاده میکنند البته در اوایل به کار گیری طلا در مصر ، این فلز مختص فرعون و خانواده او بود و دیگران حق استفاده از آن را نداشته اند .
در هر حال ، قبل از هخامنشیان حدود سه هزار سال قبل ، ایرانیان از مس و مفرغ و آهن و برنج  ، برای تزئینات و همچنین لوازم جنگی استفاده میکردند پس قبوری که منتسب به مهر پرستان ابتدایی و همچنین چند ایزدان باستان  است، دارای طلا نیست زیرا در این دوره ها اصلا طلا وجود نداشت .
از زمان هخامنشیان به بعد ، طلا وارد گردونه فلزات ایران شد . ( البته برخی از باستان شناسان اعتقاد دارند که طلای ایرانی ، پانصد سال قبل از هخامنشی در ایران وجود داشته ولی در مقیاس بسیار کم )
پس قبوری که منتسب به دوره قبل از هخامنشیان باشد ، در بهترین حالت دارای ابزار آلات و یا وسایل تزئینی مسی یا مفرغی و یا ....است . این قبور از نظر میراث فرهنگی دارای ارزش هستند ولی از نظر من و شما نه . ادوات مسی بدون شک اکسیده شده و نمی توان آن را ذوب کرد و به مس رسید . خواهشا این قبور را باز نکنید  . نشانه ای که می توان آن را به کار گرفت این است که ظهور فلز طلا ، تقریبا با رسمی شدن خط میخی هم زمان است . به راحتی می توان اینطور استنباط کرد که اگر در قبور خط به کار رفته باشد احتمال وجود دفینه بیشتر است البته فقط احتمال .
ایران عزیزمان ، طبق برآوردهای باستان شناسان ، بین هفت هزار تا دوازده هزار سال تمدن در خود نهفته دارد و بسیاری از این قبور هنوز هم وجود دارند که مربوط به هزاران سال پیش است . این قبور را باز نکنید .
وجود دفینه در قبور و مقابر مربوط به حدود دو هزار و هفتصد سال پیش تاکنون است . حال چگونه می توان فهمید که این قبور متعلق به چه زمانی است ؟
یکی از راه ها وجود خط است .
راه دیگر وجود قبرستان است . یعنی زمانی که ایرانیان تصمیم گرفتند که مردگان خود را در مکان خاص دفن کنند . زیرا پیشینیان معمولا در خانه هایشان دفن میکردند .
راه دیگر برای فهمیدن عمر این قبور ، کتابخانه ها و کتابهای خطی بومی است .
تاریخ منطقه و همچنین اتفاقاتی که در منطقه افتاده بسیار کار گشاست .
این قبور معمولا مدور حفر می شدند .دارای سنگهای بزرگ  و همچنین دارای عمق کم هستند . فرد مدفون به جهت خاصی خوابانده نشده و اگر سه قبر شکافته شود می بینید که در سه جهت مختلف دفن شدند . خلاصه به طور کل اگر این نوع قبور را ببینید خودتان متوجه خواهید شد زیرا  استخوانها نیز به زمین چسبیده و در حال جذب به زمینند . و بسیاری نشانه های دیگر که به آن در مطالب بعد خواهیم پرداخت .
معمولا قبور دوره سلوکیان واواخر اشکانیان و دوره هخامنشیان دارای بهترین هدایا هستند .در ادوار پس از ساسانی و طلوع اسلام ، دفینه گذاری از قبور و مقابر به مکانهای دیگر منتقل شد ولی بطور کامل و تمام ، قبور ایرانی خالی از هر وسیله ای دفن نمیشدند بلکه میترا پرستی و میتراییوم ها تا چند قرن وجود داشتند و به شیوه باستانی خود تدفین میکردند .

چه قبور و مزارهایی دارای گنج و دفینه هستند ؟.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: چه قبور و مزارهایی دارای گنج و دفینه هستند ؟آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 31 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

در گذشته ما گورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی که وبا یا طاعون میآمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند. در همینجا یک مطلب بسیار مهم را برایتان بگویم و آن اینکه کسانی که قبری را میشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست و حتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را از استخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

 همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید.
 جنازه هایی که در غارها و ذاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد و جنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.
️ هر قبرستان و هر کوری دارای اموال نمیباشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.

 در هر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که باید نتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیر است.
 اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد. در بسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آن چهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند.
 در ایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت است و میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبر یهودیان دارای فلش است).

و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروند و میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیدا کرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که در طابوت طلا یا نقره یا سنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند. و در عمق کم اینکار انجام نمیشد. برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردند و آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنین دزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند. در کنار این جنازه ها حتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند.

روش حفاری قبر به دنبال دفینه.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روش حفاری قبر به دنبال دفینهآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 31 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |


⭕️چرا برخی از افراد اشیاء فلزی بیشتری را نسبت به دیگران پیدا می کنند، در صورتیکه هردو از یک نوع و یک مدل فلزیاب استفاده می کنند؟  گنج یابی بوسیله فلزیاب
⭕️چرا این افراد همواره عملکرد بهتری نسبت به اکثریت اپراتورها دارند؟

⬅️هر فلزیاب الکترونیکی دارای یک ماکسیمم عمق زنی هست که توسط دو فاکتور کنترل می شود : یکی نوع و ساختمان و قطر سیم پیچ جستجو و دیگری ساختار مدار سیستم است و در این تئوری فرقی نمیکند چه کسی با سیستم کار کند!
اما وقتی یک فلزیاب در دستان یک اپراتور حرفه ای قرار می گیرد ، می تواند فلزات مدفون بیشتری را در عمق بیشتری نسبت به یک فرد بی تجربه پیدا کند!
حتی سکه های کوچک را در عمق بیشتری پیدا میکند!

چه رازی نهفته در گنج یابی بوسیله فلزیاب است؟
راهنمایی های زیر به شما کمک خواهد کرد تا بیشترین عمق زنی را از فلزیاب خود بگیرید! فلزات مدفون را بهتر پیدا کنید و از روی دفینه های با ارزش بدون شکار آنها عبور نکنید و اینگونه لذت بیشتری را از این سرگرمی نصیب خود کنید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: راز عمق زنی فلزیاب ها آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 31 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

در خصوص حمل دفینه قبلا مطالبی را خدمتتون عرض کردم این نکته را متذکر میشم که جاده های اصلی و گاها فرعی به سنسور طلا مجهز هستند و طلای بالای سه کیلو را شناسایی و ردیابی میکنه این مطلب عین واقعیته و از منابع موثقه انتظامی رایزنی شده طوریکه بعد از شناسایی و لو رفتن محموله شرکا به همدیگر شک میکنند و فکر میکنند که همدیگر را لو دادند در صورتیکه این طور نیست  و از طریق ردیاب اتوماتیک شناسایی و دستگیر شدند .
با توجه به مطالب گفته شده برای حمل طلا روشهای زیادی وجود دارد و طبق این روش انجام دهید . ابتدا طلا را در بسته های کوچک تر و تقریبا سه کیلو تقسیم کنید . سپس در یک لایه کاغذ کاربن بپیچید و در داخل کاغد آلمینیومی نیز بپیچید و سپس در دو لایه نایلون مواد کهنه زباله قرار دهید. خواهشا از حمل یکسره یافته ها خودداری کنید و اطلاعات خاصی در مکالمات خود ندهید
بالاخره خیلی مراقب باشید تمام جوانب کار را بسنجید.

حمل دفینه در جاده های کشور.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: حمل دفینه در جاده های کشورآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 31 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

 

یکی از نماد ها و نشان هایی که در ایران موجود است نشان اسب می باشد . نماد اسب  به صورت حفر شده و همچنین برجسته  ( مهم ) و بسیار کم به شکل تندیس اسب دیده می شود . نماد اسب همچنین در اندازه های مختلف نیز هست برای مثال نماد اسب در مقیاس بسیار بزرگ ( دو متر و سی سانتی متر در سه متر و هشتاد ) هم دیده می شود . نمادهای همراه این نشان ، سوار کار و یا انسان ایستاده و به وفور جوغن می باشد . اگر دارای سوار کار باشد نشانگر وجود مزار فردی است که وجهه دولتی و حکومتی ، داشته است

این نشان به مانند دیگر نمادهای حیوانی ، نشان آخر نیست به جز موارد بسیار نادر که به آن نیز می پردازیم .

به طور کل هدایای این نشان در جهت دید نشان اسب است یعنی شما برای کشف هدیه  اسب ، نمی توانید به حالت دم نظر کنید اگر هم دفینه ای در پشت نشان اسب باشد مربوط به نماد دیگری است . به دو صورت کلی رمز گشایی می شود اول اسبی که در حال حرکت است و دوم اسبی که ایستاده و حرکت نمی کند . برای اسب در حال حرکت ، فاصله دورتر و برای اسب ایستاده فاصله نزدیکتر را در نظر می گیرند .

نماد اسب در مقیاس بسیار بزرگ که دارای سه جوغن و بیشتر باشد  زیر خود اسب  است ولی برای ورود باید در مسیر نگاه اسب در فاصله کمتر از دو متری دنبال دربی در زیر زمین باشید . نشست بی دلیل زمین می تواند راه گشا باشد .

نماد اسب بالدار نیز در مناطق شمال غربی کشور ، بیشتر یافت می شود . این نماد  وجود مزار فره وشی است . رمز گشایی این نماد نیز بدین ترتیب است . اگر در حال پرواز باشد فاصله کمتر از ده متر و اگر ایستاده باشد در نزدیکی نماد و در مسیر نگاه آن ، با مزار فره وش روبرو خواهید شد . وجود جوغن ها از نشانه های آخر این نماد هستند .

نماد اسب حفر شده ، که سر اسب به سمت پایین باشد و این طور به نظر آید که در حال  خوردن است اشاره به وجود هدیه در فاصله نزدیک دارد یعنی در حدود پنج متر در سمت نگاه اسب ، با جوغن یا نعل اسب و یا نشانه ای که مربوط به اسب باشد دارد . آن نشانه آخر شماست . اگر نشان نیافتید همان پنج متر را در نظر بگیرید .

نماد اسب که سر آن به سمت روبرو باشد اشاره به هدیه در فواصل دورتر دارد . فاصله  ای که باید در نظر گرفت بستگی به اندازه نماد دارد . یعنی اگر نماد اسب بزرگتر از یک متر است باید تا سی متر را در نظر بگیرید اگر کوچکتر از نیم متر است باید تا پانزده متر را لحاظ کنید  در این فواصل شما با نشانه آخر روبرو خواهید شد که اکثرا تخته سنگی عمودی است و ریشه دار است . بسیار دیده شده که  بعد از طی مسافت پانزده متر با یک جوغن چشم حقیقت بین روبرو شده اند . نشانه های آخر این نماد ، جوغن و یا کله اسب و یا جای سم اسب و گاها یک زین اسب که به شکل مکعب کوچک تراش خورده است . اگر این نشان ها را نیافتید بدون شک تخته سنگ بزرگ عمودی را خواهید دید که به شکل مکعب ، تراش خورده و یا به صورت طبیعی مکعبی شکل هستند .

 نکته ای که بسیار مهم است چگونگی قرار گرفتن سر اسب می باشد . سر اسب کلید معماست . اگر رو به پایین باشد اشاره به نزدیک و اگر بالاتر باشد نشانگر وجود هدیه در  فاصله دورتر است .

به عنوان فوت کوزه گری ، می توانم این را به دوستان بگویم که اگر در مسیر نگاه اسب بایستیم و به سمت نماد نگاه کنیم باید نماد را به صورت کلی ببینیم یعنی نمی شود محلی را انتخاب کرد که از آنجا نه نماد مشخص باشد و نه سنگ قابل رویت باشد . برای کسب هدف اسب ، باید این نکته لحاظ شود که حتما بتوان از آنجا نماد را دید یا به صورت کلی بتوان سنگ حکاکی شده را دید . پس هدف اسب ، به مقیاس و اندازه خود اسب و طرز قرار گرفتن سر اسب بستگی دارد .

نماد اسب که دارای سوار باشد نیز تقریبا به همین صورت است . با این تفاوت که کلید  معما در وسایلی است که در دست سوارکار است می باشد . اگر سوار بدون وسیله بود اشاره به فاصله تقریبا دورتر دارد . در هر صورت در مسیر حرکت اسب نشان آخر را خواهید یافت .

نکته ای که لازم می بینم آنرا بیان کنم این است که نمادهایی که اسب دو پای خود را بالا برده ( بسیار کم است ) مشهور است که همان نقطه ای که پای اسب فرو می آید دفینه کوچکی است . بنده به شخصه ندیدم ولی خالی از لطف نیست این نماد ها را چک کنید.

علامت اسب در گنج یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت اسب در گنج یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 31 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

 

در دفینه یابی تجسم سازی علائم خیلی زیاد دیده شده است و تنها مشکل ، عدم شناخت علامتهای دفینه هست.
هیچگاه سنگهارو در ذهن تجسم نکنید که مثلا شباهت به فلان حیوان یا شئ دارد.علامت باید کاملا مطابقت داشته باشد و حاصل تجسم سازی ذهن نباشد.
همیشه به یاد داشته باشید که سنگها هم مثل ابرها به هر شکلی میتواند باشد.

تجسم سازی علائم.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تجسم سازی علائمآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 30 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

خیلی از مردم عقیده دارند که قبرستان گبریان متعلق به کافران است ولی این موضوع درست نیست.
گبر یعنی غیر مسلمان و به کسانی که غیر مسلمان بوده اند بی دین گفته نمیشود. گبریان دین زردتشت داشتند.
حالمیخواهیم ببینیم که قبرهای دوران قبل از اسلام به چه شکلی بوده اند و نوعدفن کردن اجساد به چه صورت بوده است. در زمان پیش از اسلام قبر زنها گرد ومدور بوده است و قبر مردها به صورت مستطیل بوده و قبر بچه ها به صورت مثلثبوده است. بعضی ها را نیز در خمره میگذاشتند.
در تمام قبرهای گبری حداقل یک کاسه آب و یک کاسه غذا گذاسته میشده است که کسی که میمیرد از گشنگی و تشنگی عذاب نکشد.
دربسیاری از قبرهای گبری لوازم مورد نیاز فرد نیز گذاشته میشده است که بستگیبه پول داری یا بی پول بودن مرده است. مردگان پول دار ظروف طلا و اجناسیمانند شمشیر زره وخیلی چیزهای دیگر به همراه دارند ولی مردگان بی پول و بیبضاعت اموال کمتری با خود به همراه دارند یا اموال آنها از فلزات ارزشمندنیست.
نوع دیگر قبرها قبر پیغمبری است که اگر شما آن را بشکافید هیچچیزی درون آن یافت نمیشود نه جنازه نه اموال. این قبرها چند پوش هستند وتازه از قبر راهی دارد برای جایی دیگر که جنازه و اموال آن در آنجا هست.
قبرهایینیز وجود دارد که به صورت ایستاده است. این قبرها متعلق به یک سری ازایرانیان است که معتقد بودند آنها را باید ایستاده به خاک سپرد.
بسیاری از خلاف کاران را نیز به صورت ایستاده در میان دیوارهای قلعه ها و جاهای دیگر زنده به گور میکردند که خود اینها به نوعی قبر ایستاده تبدیل شده است

بعضی از قبرها به صورت کشویی است که مربوط به رومیان است که در ایران با آئین خودشان دفن شده اند.
یک نوع قبر هم داریم که به آن قبر دخمه ای گفته میشود که نمونه آن در تخت رستم پیدا شده است.
کانال کارشناسی علائم و اپراتوری داریوش
جنازه قبرهای خمره ای همیشه به صورت نشسته بوده است و جنازه آنها را به صورت نشسته در خمره میگذاشتند و دفن میکردند.
وقتیدر جنگها جنگجویان میمردند آنها را با اموال و لباسهایشان و زره دفن میکردندکه نمونه این قبرستان در چهاربداران در نزدکی مرز ترکیه موجودمیباشد که شاه اسماعیل اول در جنگ با عثمانی شکست خورد و بیست و هفت هزارکشته داد که همه آنها با لباسهای رزمشان دفن شده بودند.
در گذشته ماگورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی کهوبا یا طاعون میآمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند. درهمینجا یک مطلب بسیار مهم را برایتان بگویم و آن اینکه کسانی که قبری رامیشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست وحتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را ازاستخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید

جنازه هایی که در غارها و ذاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد وجنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.
هر قبرستان و هر کوری دارای اموال نمیباشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.
درهر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که بایدنتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیراست.
اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد. دربسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آنچهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند

درایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت استو میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبریهودیان دارای فلش است).
و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروندو میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیداکرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که درش طابوت طلا یا نقره یاسنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند. و در عمق کماینکار انجام نمیشد. برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردندو آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنیندزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند. در کنار این جنازه هاحتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند. پس اگر کسی گفت جنازه ای در آورده بدون اموال بدانید که احتمال دروغ گفتن آن زیاد است

قبر شناسی در علم آثار و نشانه ها.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قبر شناسی در علم آثار و نشانه هاآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 30 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

از مقبره ها شروع می کنیم . نشانه آخر مقابر ، بستگی به زمان و دوره تدفین و همچنین ، مکانی که شما در آن قرار گرفته اید دارد . به این مفهوم که ، در زمینهای صخره ای و کوهستانی غرب و شمال غرب نوع خاصی از مقابر ساخته می شده که به تناسب آن نشانه های آخر خاص خود را داشته و در دشت های جنوب و جنوب غربی ، نوعی دیگر ، با علایمی دیگر به چشم میخورد . در شرق کشور نیز به همین ترتیب می باشد .

✅مقبره ها در دو نوع کلی ساخته می شدند یا درون کوه و دامنه کوه ، یعنی بالاتر از سطح زمین ، و یا در زیر سطح زمین ساخته می شدند . از آنجا که طبق اعتقادات ، این مقبره ها باید 12000 سال ( در تدفین ها به طور کامل توضیح داده میشود ) دوام بیاورد ساختار بسیار مستحکمی دارند بالاخص مقابر کنده شده در کوه ها .

✅مقبره هایی که در بالای سطح زمین است نیز خود دو نوع درب دارند . یا در دل صخره ها دربی همرنگ صخره های مجاور دارند که با ساروجی همرنگ پلمپ شده اند و یا درب ورودی آن در زیر خاک مدفون است .

✅آن دسته که دربی بر دل صخره دارند بسیار راحت تر از دسته دومی ، قابل تشخیص هستند . این مقابر دارای علایم و نمادهای حیوانی هستند و علایم آن تا شعاع یک متری ادامه دارد فقط باید چشمی کاوشگر داشت تا به نتیجه رسید . جوغن بزرگ و هوا کش از مشخصه های قابل تشخیص هستند . معمولا با این دسته از مقابر ، هیچ مشکلی نخواهید داشت زیرا در امتداد نگاه نمادهای حیوانی هستند و چیدمانی مشخص دارند.

✅دسته دوم از مقابر روی سطح زمین ، آن دسته از مقابرند که یا به علت شسته شدن خاک از ارتفاعات و رسوب بر روی درب مقبره ، قابل تشخیص نیستند و یا درب آن به صورت مخفی در زیر خاک قرار دارد . این دسته از مقابر نیز با کمی دقت ، قابل رمز گشایی است .

✅ این دسته نیز مانند دسته اول ، دارای نماد حیوانی هستند و این علایم تا یک متری آن ادامه دارد دقیقا به مانند دسته اول ، دارای هواکش و بعضا جوغن یا اسکنه هستند فقط درب آن قابل رویت نیست . نکته اصلی اینجاست : شما تا یکی دو متری درب با استفاده از علایم ابتدایی آمده اید حال نمی دانید کجا درب ورودی است و از آنجا که درب این مقابر ، بسیار مهم است ( زیرا از طریق سقف و یا کناره ها ، قابل نفوذ نیستند ) کاوش شما متوقف میشود .

✅نشانه های درب آن چیست ؟ نشست بی دلیل زمین در شعاع یک یا دو متری ، بر آمدگی بی دلی در شعاع دو متری ، خاک دستی و روشن تر از محل ، سنگی قابل جابجایی که نیمی از آن داخل زمین است ، سنگ های کبود رنگ که با سنگ های منطقه همخوانی ندارد ، بوته هایی که در جهت جریان باد به طور کلی خم شده و ریشه سستی دارند ، بوته های روشن تر از بقیه محل ها و تردد موشهای سفید بزرگ و خاکستری روشن بزرگ و  ..... اینها همه نشانه های عمومی درب هستندولی از همه مهمتر ....

در باستان ، رسمی وجود داشته که بسیار قوی جریان داشته و اجرا میشده که برای جویندگان راه گشاست .

✅برای تمامی مقابر ، تاکید میکنم تمامی مقابر ، مکانی می ساختند یا مکانی انتخاب می کردند که بتوانند مراسم مذهبی را اجرا کنند . در این مراسم ها فضایی برای آتش روشن کردن به جهت نور ( مثل جوغنهای افقی ) و فضایی برای تجمع و دعا کردن باید باشد . یک نکته که کمتر به آن پرداخته می شود این است که ایرانیان این مراسم را در حضور نمادها و در جلوی رویت نمادهای مقدس انجام می دادند .
✅ یعنی اگر یک مقبره ای که درب آن باز شده باشد را بیابید و در جلوی ورودی به طوری که کمر شما به سمت داخل مقبره باشد متوجه خواهید شد که تمامی عناصر موجود در اطراف ، به گونه ای چیده شده اند که انگار در حال نگاهبانی و یا رویت درب ورود هستند . نمادها در حال نگهبانی یا رویت مقبره هستند .

✅ همانجا یعنی جلوی درب ورودی مکانی بوده که فرد مذهبی آن دوران ، قرار میگرفته و مشغول دعا خواندن و تحویل دادن روح فرد متوفی به خدایان میشده است . پس به راحتی میتوان از این ترفند استفاده کرد تا درب ورودی را یافت .

✅فرض کنید شما از مقبره بیرون آمدید بهترین منظره برای شما کجاست و یا بهترین نقطه برای نگهبانی دادن نمادها و رویت نمادها ، کجاست زیرا همه نمادها و عناصر موجود به سمت درب ورود نشانه رفته اند حتی چیدمان سنگها و تراش خوردن سنگها بی دلیل صورت نگرفته است . برای درب ورودی فاصله ای کمتر از 5 متر با خود مقبره در نظر بگیرید . مقابر عمدتا تونلهای طولانی ندارند .

✅ تونلهای طولانی ، مختص دفینه زاغه و یا غار هاست که معمولا در جلوی درب آنها نگهبان و یا خود سازندگان غار دفن شده اند .
نشان آخر در دفینه یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشان آخر در دفینه یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 30 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

البته در مواردی که غاری پیدا نمودید که دهنه آن بسته شده بودو ارتفاع دهانه بین 80 تا 120 سانت بود و شیبی هم به سمت داخل داشت و شما بایدبعد از چند متر توانستید کاملا بایستید اگر هنوز راه ادامه داشت و حداقل 30 متر طول آن بود،

شما ابتدای ورودی یک مقبره مهم و بسیار کهن را یافته اید و اگر در انتهای راه به بن بست خوردید ،اگر در سمت راست دیوار غار چند تاقچه که جای گذاردن پی سوز و یا مشعل می باشد
برخوردید، بنده با قدرت به شما می گویم
که در داخل یکی از آنها یک کوزه سکه که خرج نگهبانان و یا مخارج دیگه بوده مخفی شده است.

و سپس به انتهای غار دقت بکنید و با یک پتک پلاستیکی نیز می توانید دیواره رو چک نماییدتا محلی که پشت آن صدای کمی پوکی میدهد را بیابید . البته ساروج آن زیاد ضخیم نیست و به راحتی باز می شود ولی این تازه اول کاره !! چراکه پشت آن خاکی نرم و دون دون، یهو به بیرون میریزد.و شما تازه باید خک خالی کنید تا راهی به سمت چپ بصورت راهرویی پر از خاک را بیابید

مسیر اجساد دفینه مخفی در غارها

و در داخل مسیر اجساد سربازانی را با تجهیزات هم خواهید دید و …
و اما اگر دهانه غار تنگ و بهمین صورت که در بالا اشاره کردم بود،

با این تفاوت که غار بعد از چند متر مثل یک اتاقک تمام شد، شما باید به سقف و دیواره روبرو و کناری به دقت نگاه بیاندازید

تا علائمی همچون نعل اسب یا ماه و ستاره و حتی عقرب و جوغان بیابید که تازه این اول کار است

و دفینه آن بسیار سخت بدست می آید و متعلق به دوران اسلامی است که شک نکنید

که حداقل 2000 سکه آنهم در سه خمره دارای سر باری می باشد

و سر باری آن در نزدیکی یک سنگی که در انطرف دره (حدود 180 تا 200 متر فاصله دارد) قزار دارد.

آن سنگ معمولا به اندازه یک پراید است که انگار روی صندوق عقب ایستاده و به دهانه غار نگاه می کند.

در ضمن قبری تکی در آن محل نیز وجود دارد که معمولا فردی بلند مرتبه می باشد ولی در داخل قبر چیزی نیست.
نکه مهم: اگر غار کشف شده دهانه ای گشاد و طول آن کمتر از 30 متر بود

ولی کف آن خاکی نرم مانند آرد دون دون شده بود و تاقچه و … داشت

، ابتدا از غار خارج شده و بالای دهانه ورودی را بدقت بررسی کنید تا در میان سخره ها یک دهانه کوچک بیابید

که داخل آن به اندازه یک اتاقک کوچک جا داشته باشد.

کف آنجا چاهی قرار دارد که پر خاک بسیار نرم است و نباید لابلای خاک استخوان یا کوزه شکسته و … بیابید

و حدود 1/5 متر پایین تر باید یک کوزه سکه بیابید.

و احتمالا از زیر آن توسط حفره ای بسیار باریک را دارد که هواکش محسوب می گشته است.

دفینه های غار.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه های غارآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 30 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

 

در این نقوش کشف شده تصاویری از انسان در حال تحرک بدنی و اجرای پرهیجان مسابقه بوکس دیده می شود در بخشی از آن نیز صحنه داوری بر فراز پله چوبی وجود دارد.
کشف این آثار با نمونه های همگون مشابه نشان می دهد که ایرانیان باستان از هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد رقابت های ورزشی به ویژه مسابقه بوکس را اجرا می کردند.  ورزش بوکس به یونان (سال 677 قبل از میلاد ) منسوب شده است و محققان بر این باورند که کاربری این ورزش برای تفریح و آمادگی رزمی بوده است.
کشف نمونه های متعدد از اجرای مسابقات بوکس، چوگان و تیر اندازی با سرعت بالا و ایستاده بر اسب و دیگر نمونه ها نشان از این می دهد که سنگ نگاره ها با وجود مهجوریت در ایران آیینه تمام نمایی از زیست بشر در فلات ایران و به ویژه درایران مرکزی است.
گنجاندن تصاویر سنگ نگاره ها در کتاب های درسی مدارس و دانشگاهی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود چرا که داشته های اصیل فرهنگی را معرفی می کند.

نقوش رقابت بوکس در بخشی از سنگ نگاره های تیمره.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نقوش رقابت بوکس در بخشی از سنگ نگاره های تیمرهآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 30 / 1 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود