نشانه های وجود دفینه بزرگ

بعضی از افراد فکر می کنند که هر تپه‌ای از نشانه گنج است، در صورتی که از نشانه های وجود گنج در یک تپه این است که اولا خاک آن دستی بوده و نباید بکر یا طبیعی و دارای رگه های سنگی باشد. ثانیا تپه در محلی قرار گرفته باشه که در اون منطقه مشابه اون تپه کم باشد و در نزدیکی اون تپه آثاری همچون درخت کهنسال و چشمه آب و … وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که با دیدن درست آثار و علائم موجود و گمانه زنی درست و اصولی، می تواند شما را از حفاریهای بیهوده و مایوس کننده، تا حدود زیادی نجات دهد!

پس از شروع حفاری نیز توجه داشته باشید که ابتدا باید از خاک سطح عبور کنید و بسته به منطقه مورد نظر (کوهستانی، جنگلی، کشاورزی و …) حداکثر تا عمق ۷۰ سانتیمتر، آثاری همچون ذغال، خشت یا تکه آجر، سنگ رودخانه ای و … تا این عمق، دلیلی محسوب نمیشوند و حدودا از عمق یک متری به بعد است که باید آثار را کم کم مشاهده نمایید، مثل سنگ چین، خاک قبر یا جسد انسان، کوزه سفالی، ذغال چوب یکدست (حداقل ۷ سانتیمتر) و یا گلهای صابونی(روغنی) که در گذشته جهت عایق و جلوگیری از عبور آب و رطوبت و محافظت از اموال مورد استفاده قرار می گرفته و …

اما وجود ذغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود صددرصد گنج و دفینه نیست، چرا که در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن مکان آتشی روشن کرده باشد و یا سقف چوبی و دیوار سنگی ساختمان و عمارتی بر اثر جنگ یا آتش سوزی فرو ریخته باشد. آن مکان وقتی تائید میشود که نشانه های دیگر هم وجود داشته باشند و به هیچ عنوان خاک بهم خورده و دارای لکه های مختلف نباشد.

از دیگر نشانه های گنج ، سنگ چین با ملات یا وجود تخته سنگ یا سنگ های تراش خورده بزرگ در عمق حدودی یک و نیم متر به بعد است.

آجر و خشت های خام که بصورت مربع بوده و پلکانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشند بطوریکه مسکونی بودن مکان را تائید نکند، نیز می تواند از نشانه های گنج باشد و …

موارد ذکر شده بالا بخش بسیار کوچکی از مبحث چگونگی شناخت آثار و علائم و نیز چگونگی حفاری صحیح و موفقیت آمیز می باشد که برای شروع، به تمامی علاقمندان تقدیم می گردد.نشانه های وجود دفینه بزرگ،گنج بزرگ،دفینه بزرگ،گنج شاهی،خزانه،سفید خانه

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه های وجود دفینه بزرگ،خزانه شاهی،سفید خانه

تاريخ : 29 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

نشانه آخر مقبره

از مقبره ها شروع می کنیم . نشانه آخر مقابر ، بستگی به زمان و دوره تدفین و همچنین ، مکانی که شما در آن قرار گرفته اید دارد . به این مفهوم که ، در زمینهای صخره ای و کوهستانی غرب و شمال غرب نوع خاصی از مقابر ساخته می شده که به تناسب آن نشانه های آخر خاص خود را داشته و در دشت های جنوب و جنوب غربی ، نوعی دیگر ، با علایمی دیگر به چشم میخورد . در شرق کشور نیز به همین ترتیب می باشد .

√ مقبره ها در دو نوع کلی ساخته می شدند یا درون کوه و دامنه کوه ، یعنی بالاتر از سطح زمین ، و یا در زیر سطح زمین ساخته می شدند . از آنجا که طبق اعتقادات ، این مقبره ها باید ۱۲۰۰۰ سال ( در تدفین ها به طور کامل توضیح داده میشود ) دوام بیاورد ساختار بسیار مستحکمی دارند بالاخص مقابر کنده شده در کوه ها .

√ مقبره ها یی که در بالای سطح زمین است نیز خود دو نوع درب دارند . یا در دل صخره ها دربی همرنگ صخره های مجاور دارند که با ساروجی همرنگ پلمپ شده اند و یا درب ورودی آن در زیر خاک مدفون است .

√ آن دسته که دربی بر دل صخره دارند بسیار راحت تر از دسته دومی ، قابل تشخیص هستند . این مقابر دارای علایم و نمادهای حیوانی هستند و علایم آن تا شعاع یک متری ادامه دارد فقط باید چشمی کاوشگر داشت تا به نتیجه رسید . جوغن بزرگ و هوا کش از مشخصه های قابل تشخیص هستند . معمولا با این دسته از مقابر ، هیچ مشکلی نخواهید داشت زیرا در امتداد نگاه نمادهای حیوانی هستند و چیدمانی مشخص دارند.

√ دسته دوم از مقابر روی سطح زمین ، آن دسته از مقابرند که یا به علت شسته شدن خاک از ارتفاعات و رسوب بر روی درب مقبره ، قابل تشخیص نیستند و یا درب آن به صورت مخفی در زیر خاک قرار دارد . این دسته از مقابر نیز با کمی دقت ، قابل رمز گشایی است .

√ این دسته نیز مانند دسته اول ، دارای نماد حیوانی هستند و این علایم تا یک متری آن ادامه دارد دقیقا به مانند دسته اول ، دارای هواکش و بعضا جوغن یا اسکنه هستند فقط درب آن قابل رویت نیست . نکته اصلی اینجاست : شما تا یکی دو متری درب با استفاده از علایم ابتدایی آمده اید حال نمی دانید کجا درب ورودی است و از آنجا که درب این مقابر ، بسیار مهم است ( زیرا از طریق سقف و یا کناره ها ، قابل نفوذ نیستند ) کاوش شما متوقف میشود .

√ نشانه های درب آن چیست ؟ نشست بی دلیل زمین در شعاع یک یا دو متری ، بر آمدگی بی دلی در شعاع دو متری ، خاک دستی و روشن تر از محل ، سنگی قابل جابجایی که نیمی از آن داخل زمین است ، سنگ های کبود رنگ که با سنگ های منطقه همخوانی ندارد ، بوته هایی که در جهت جریان باد به طور کلی خم شده و ریشه سستی دارند ، بوته های روشن تر از بقیه محل ها و تردد موشهای سفید بزرگ و خاکستری روشن بزرگ و ….. اینها همه نشانه های عمومی درب هستندولی از همه مهمتر ….

√ در باستان ، رسمی وجود داشته که بسیار قوی جریان داشته و اجرا میشده که برای جویندگان راه گشاست .

√ برای تمامی مقابر ، تاکید میکنم تمامی مقابر ، مکانی می ساختند یا مکانی انتخاب می کردند که بتوانند مراسم مذهبی را اجرا کنند . در این مراسم ها فضایی برای آتش روشن کردن به جهت نور ( مثل جوغنهای افقی ) و فضایی برای تجمع و دعا کردن باید باشد . یک نکته که کمتر به آن پرداخته می شود این است که ایرانیان این مراسم را در حضور نمادها و در جلوی رویت نمادهای مقدس انجام می دادند .

√ یعنی اگر یک مقبره ها یی که درب آن باز شده باشد را بیابید و در جلوی ورودی به طوری که کمر شما به سمت داخل مقبره باشد متوجه خواهید شد که تمامی عناصر موجود در اطراف ، به گونه ای چیده شده اند که انگار در حال نگاهبانی و یا رویت درب ورود هستند . نمادها در حال نگهبانی یا رویت مقبره هستند .

√ همانجا یعنی جلوی درب ورودی مکانی بوده که فرد مذهبی آن دوران ، قرار میگرفته و مشغول دعا خواندن و تحویل دادن روح فرد متوفی به خدایان میشده است . پس به راحتی میتوان از این ترفند استفاده کرد تا درب ورودی را یافت .

√ فرض کنید شما از مقبره بیرون آمدید بهترین منظره برای شما کجاست و یا بهترین نقطه برای نگهبانی دادن نمادها و رویت نمادها ، کجاست زیرا همه نمادها و عناصر موجود به سمت درب ورود نشانه رفته اند حتی چیدمان سنگها و تراش خوردن سنگها بی دلیل صورت نگرفته است . برای درب ورودی فاصله ای کمتر از ۵ متر با خود مقبره در نظر بگیرید . مقابر عمدتا تونلهای طولانی ندارند .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه آخر ،گنج یابی

تاريخ : 29 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

در جاهایی که دفینه وجود دارد نشانه هایی وجود دارد که بیانگر این مطلب می باشدکه کارشناسان حرفه ایی با دیدن آن منطقه آن را تشخیص می دهند.از دیگر نشانه ها سنگ چین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و هم غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است . با رنگ و شکل های مختلف از قبیل سیاه . سفید و سبز رنگ و یا دیگر رنگ ها که اغلب این چند رنگ به وفور مشاهده و یافت می شود و دیگر نشانه ها آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل است که به صورت پله کانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشد که درصد اینکه این مکان مسکونی بوده رو تائید نکند …

 

در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشید که در اکثر مکان ها مشترک است . و امکان داره با آثاری هم مواجه بشید که تا حالا نمونشو از نزدیک مشاهده نکرده باشید و یا نشنیده باشید . اما این آثار برای مکان و یا هدف های کوچک و متوسط صدق می کنه .

اول اینکه در سطح زمین باید نشانه هایی وجود داشته . مثلا تخته سنگی که نظرتونو جلب کنه و با بقیه سنگهای منطقه فرق داشته باشه و یا نوشته و نشانه هایی بر روی سنگ وجود داشته باشه و یا موارد دیگر . درخت کهن سال . چشمه ی آب . تپه خاکی . بعضی از افراد فکر می کنند که هر تپه ای نشانه ی بار است . در صورتی که از نشانه های بار داشتن یک تپه اینه که جنس تشکیل دهنده ی تپه از خاک باشه نه از سنگ . تپه در محلی قرار گرفته باشه که در اون منطقه مشابه اون تپه کم باشه و در نزدیکی اون تپه آثاری همچون درخت کهن سال و چشمه ی آب . همه ی این علائم برای اینه که با آثار و شواهد و دلیل و انگیزه ی بیشتری برای حفاری داشته باشید نه صرف تائید بار داشتن تمامیه هدف هاتون …..

دیگر نشانه ها از این قبیل است که در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون بده مثلا سنگ چین . جسد انسان . سفال و کوزه های شکسته . زغال چوب و با سنگ که در قدیم جهت عایق از عبور آب برای محافظت از اموال استفاده می کردند . اما وجود زغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود بار نیست . چون در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن مکان آتشی روشن کرده جهت رفاه و رفع نیاز . تاوید زغال چوب در آن مکان وقتی تائید می شود که دیگر نشانه ها وجود داشته باشد و صرف تنها زغال چوب کافیست نیست . از دیگر نشانه ها سنگ چین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و هم غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است . با رنگ و شکل های مختلف از قبیل سیاه . سفید و سبز رنگ و یا دیگر رنگ ها که اغلب این چند رنگ به وفور مشاهده و یافت می شود و دیگر نشانه ها آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل است که به صورت پله کانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشد که درصد اینکه این مکان مسکونی بوده رو تائید نکند . و دیگر نشانه ها وجود آهک و یا گل آهک است که اغلب جهت مقاومت و جلوگیری از نشست خاک بدین منظور استفاده می شده .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مکان دفینه ،آثار مکان دفینه،آثارشناسی دفینه

تاريخ : 26 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

خمره  طلا در زیر درخت دفینه

درختان دفینه حالت های مختلفی دارند در برخی موارد درست در زیر درخت در عمق سه گز و کمتر  یک خمراه قرار دارد و در برخی موارد بخصوص بعد از اسلام در اسناد دفینه و نسخه گنج نوشته شده که دفینه فلان متر از درخت متراژ دارد که یا باید از فلزیاب استفاده کرد و یا اینکه نسخه گنج را در اختیار داشت و در برخی موارد که درخت نشانه ورودی جایی مثل تومولوس باشد در عمق بین سه تا چهار گز زیر درخت تونلی باز می شود به سمت دل تپه.

نکته مهم در این مطلب روش کار در درخت نوع اول می باشد که بین یک تا سه گز زیر درخت خمره وجود دارد می باشد طوری که زمان کندن چون ریشه ها اذیت می کند و مانع کار از زیر درخت می باشد به همین دلیل از کنار درخت شروع به کار می کنند و بعد از یک و نیم متمایل می شوند به سمت درخت که در حدود پنجاه درصد از این موارد خمره که دقیقا به ریشه درخت چسبیده است در خاک یک متر بالاتر باقی می ماند و کاوشگر یک متر و نیم خاک که حاوی دفینه است را رها می کند و از یک و نیم تا چهار متر به پایین دنبال خمره می گردد .

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خمره طلا در زیر درخت دفینهدرخت دفینهدفینه درختی

تاريخ : 26 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

دفینه یهودی

یهودیان از گذشته های بسیار دورپول دار بودند و اکثر آنها از بزرگترین تجار روزگار بودند و هم اکنون نیز از بزرگترین شرکت داران دنیا هستند و تمامی صنعت و اقتصاد بزرگ دنیا دست آنهاست و سرمایه و دارایی های آنها بسیار زیاد بوده و اکثر بانک های بزرگ دنیا دست یهودیان می باشد . در دوران باستان نیز یهودیان پولدار بودند و در زمان هایی که بانک نبود و اموال را دفن می کردند آنها از بهترین و پیشرفته ترین روش ها برای مراقبت از پول ، طلا و ثروت خود استفاده می کردند .یکی از بهترین امکانات آنها برای مراقبت از اموال ، استفاده از جن و اجنه برای محافظت از اموال بوده .

سابقه بکار گیری یهودیان از اجنه بسیار طولانی است و حتی به گفته یکی از بزرگان استراتژیک ایران هم اکنون نیز برای جاسوسی از ایران و حزب الله لبنان نیز از اجنه استفاده می کنند. در مطلب امروز روش های دفینه گذاری توسط یهودیان را بررسی می کنیم.

از ویژگی های دفینه های یهودی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- دفینه یهودی در عمق بسیار زیاد قرار دارد و عمق آن از ۶ متر متجاوز خواهد بود. بعد از آن به بار می رسید.

۲-  یهودیان از سنگ چخماق یا احیانا سنگ کوارتز دار در ورودی غارها یاپر کردن غارها و اتاق ها از آن استفاده می کردند که این کار باعث محکم بودن می شود…این سنگ ها و صخر ها در عمل بعضی از فلزیاب و طلایاب ها اختلال و پارازیت ایجاد می کردند زیرا قوی بود.

۳-   غار یهودی گرانبها و دفینه دار اغلب بطور کامل با سنگ چخماق بزرگ و گاهی اوقات با سنگهایی که وزن آن بیش از یک تن بود پر یا پلمپ می شد.

۴-   یهودیان دو سرداب درست می کردند یکی برای گمراهی که حاوی تله بود و دوم که شما را بسوی هدف میبرد و اما آن هم خطرناک بوده و تله ای در سقف کار گذاشته شده است و آن سنگ بزرگی است که اطرافش سنگ کوچکی بوده و به مجرد حفر برای تنظیف سرداب از بالا به پایین می افتد….خیلی مواظب باشید

۵- طلای یهودی مرصود (تله و طلسم دار ) بود….رصد آن قوی و از نشانه های مخصوص که به این مورد اشاره می کند  سنگ نگاره ( چشم ) است و در هر حالی حصار دائمی لازم و ضروری است.

۶-   قبل از وصول به هدف و دفینه شما طبقه ای از صخره و سنگهای مثلثی شکل خواهید دید که موضعش در روی کروکی نشان داد شده است.

۷-رسیدن به دفینه یهودی محتاج صبر و استقامت است….پس ما بعد از ۴ سال به آن رسیدیم و به عمقی که متجاوز از ۵ متر بود کاویده و به سردابی که نشانه ستاره ۵ پر و ستاره داوودی که در اول سرداب بود رسیدیم اما آن با نوعی از سنگ و صخره و خاک آلقآسی پلمپ شده بود….عمل مقداری سخت است.

۸- به گفته بسیاری از بزرگان برای حفاری و رسیدن به دفینه یهودی قبل از حفاری باید با آب طلا غسل کرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: محافظت اجنه از دفینه های یهودی،دفینه یهودی،یهودیت،عسل آب طلا،طلسم یهودی،موکل

تاريخ : 26 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

شکستن ساروج

امروزه در کشور ما درخواست های زیادی به منظور تخریب انواع سنگ و ساروج یا ماده ای برای حل کردن ساروج وجود دارد، به همین خاطر قصد داریم ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ در این مطلب به ارائه راه حل های کاربردی در این زمینه بپردازیم:

سریع ترین روش برای تخریب سنگ و ساروج استفاده از مواد منفجره نظیر دینامیت و TNT(تری نیترو تولوئن) میباشد، به منظور اجرای این روش، باید بر روی قطعه سنگ یا ساروج مد نظر برای تخریب، ابتدا سوراخ هایی با فواصل حداکثر ۴ متری ایجاد نمود و سپس دینامیت ها را درون سوراخ ها جاسازی کرده و اتصال فتیله ها را بررسی می نماییم، سپس محل را تخلیه کامل نموده و از طریق ریموت کنترل استارت انفجار میزنیم، توجه داشته باشید که انجام چنین پروژه هایی الزاما نیازمند اخذ مجوز های لازم از ارگانهای نظامی و انتظامی میباشد که طی مراحل آن بسیار دشوار و طاقت فرسا است.

ساروج را چگونه تخریب کنیم؟

روش دیگر استفاده از اسید های پانچر میباشد، بدین صورت که ابتدا باید بر روی سنگ یا ساروج یا سطح مورد نظر برای جلوگیری از پخش شدن اسید، چال های کم عمقی( در حد ۲ تا ۴ سانتی متر) ایجاد نمود، و اسید را درون چاله ها ریخته منتظر ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ انجام فعل و انفعالات ماند تا به آرامی ایجاد حفراتی درون سنگ نماید، توجه داشته باشید که اسید پانچر علاوه بر قیمت بالایی که دارد، عملا نمیتواند حفرات عمیقی در سنگ ها و ساروج ساروج را ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ چگونه تخریب کنیم؟  ایجاد نماید.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ساروج

از میان روش های تخریب ساروج تخریب بوسیله پودر کتراک، علی رغم معدود ضعف هایی، بهترین روش برای ایجاد ترک و تخریب میباشد، که در زیر به نحوه ی اجرا اشاره میشود:

۱) سوراخ کاری: سوراخکاری روی سنگ یا ساروج باید با مته با قطر ۳۲ میلی متر بوسیله دریل های برقی ۱۱ کیلوگرمی انجام شود، توجه به این نکته الزامی است که فواصل سوراخ ها باید بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر برحسب میزان سختی سنگ مورد نظر و همچنین آزاد بودن یا تحت فشار بودن اطراف سنگ باشد، توجه داشته باشید که ارتفاع سوراخ ها ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ باید حداقل ۶۰ درصد از کل ارتفاع سنگ را در بر بگیرد.

۲) مخلوط سازی پودر کتراک با آب:

نسبت ۲ به ۱ از پودر کتراک و آب را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید: استفاده از دستکش الزامی میباشد، در ضمن توجه داشته باشید که پودر کتراک را باید روی آب ریخت ، نه برعکس

۳) دوغاب حاصل را باید داخل سوراخ ها ریخت و به صورتی ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ر که تا ۳ سانتی متر از لبه سوراخ را پر نماید.

۴) درب سوراخ ها را بهتر است بوسیله گُوه های چوبی پلمپ کرد ساروج را چگونه تخریب کنیم؟ و با چکش محکم نمود. بر حسب نوع کتراکخریداری شده، میزان سختی سنگ یا ساروج و همچنین آزاد بودن اطراف سنگ یا بسته بودن( تحت فشار بودن) پس از ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت کتراک فعل و انفعالات لازم را انجام داده و ترک های مورد نظر را بر روی سطح ، ایجاد خواهد نمود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آموزش روش های شکستن ساروج، شکستن ساروج،خرد کردن ساروج،ساروج

تاريخ : 21 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

شهر باستانی استخر

اِستَخر نام شهری باستانی است واقع در استان فارس ایران. املای تاریخی آن اصطخر است.استخر بزرگ‌ترین شهر در دردوران خود بوده و به گفته تاریخ نویسان چهاردروازه داشته که درحال حاضر یک از آنها در سر پیچ دوراهی مرودشت ارسنجان و دیگری در جنوب شهر مرودشتقرار داشته‌ است.

در هفت کیلومتری ویرانه‌های تخت جمشید، ویرانه‌های شهر استخر معروف به «تخت طاووس» قرار دارد. آثار بجامانده از این شهر شامل دروازه سنگی، ستون‌ها و دیواره‌های سنگی است که به روزگار هخامنشی تعلق دارد. در این شهر، بازمانده سازه‌های اسلامی، ساسانی و اشکانی و ظروف و آثار سده‌های آغازین هجری در آن کشف شده است‌. آب شهر استخر از رود سیوند تامین می‌شده‌است.

این شهر تا پایان پادشاهی ساسانیان از آبادترین و با شکوه ترین شهرهای ایران باستان بود، اما توسط اعراب تسخیر گردید و به دلیل خیزش‌های پیاپی مردم (از سال ۲۳ تا سال ۲۹ هجری) بارها فتح شد و مردم آن قتل عام شدند و پس از آن تنها ویرانه‌ای از آن برجای ماند.

اولین بار استخر در زمان عمربن خطاب توسط عثمان بن ابی العاص تسخیر شد و اموال و زمین‌های مردم به غنیمت گرفته شد و هم چنین برای آخرین بار در سال ۲۹ هجری عبدالله عامر گماشته عثمان پس از تسخیر شهر گور بسوی استخر شتافت تا خیزش چند باره مردم استخر را سرکوب نماید ولی با مقاومت سخت و گسترده آنان روبرو شد، اما سرانجام مردم را کشتار نمود و شهر را دوباره تسخیر کرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: اِستَخر،شهر باستانی،شهر باستانی استخر،دیدنی های استان فارس،حمله اعراب،عثمان بن ابی العاص

تاريخ : 21 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

کشف این آثار در شرایطی صورت می گیرد که چند ماه قبل نیز بقایای یک مقبره در محوطه تاریخی مشهور آمفیپولیس در شمال یونان و در ۶۵ کیلومتری شهر تسالونیکی کشف شده که بزرگترین مقبره تاریخی کشف شده در یونان بوده و به احتمال فراوان به اسکندر تعلق دارد.

با گذشت چند ماه از کشف مقبره احتمالی اسکندر مقدونی در یونان و پس از آن کشف بقایای ۵ جسد در این مقبره که بار دیگر نام او را بر سر زبانها انداخت، حالا باستان شناسان از کشف گنجی از دوران اسکندر در غاری در فلسطین اشغالی خبر می دهند.

این گنج توسط چند غارنورد در غاری که محل دقیق آن اعلام نشده و در سواحل مدیترانه قرار دارد، بطور تصادفی کشف شد و شامل صدها سکه‌ طلا و نقره با تصویر اسکندر، زیورآلات طلایی شامل حلقه، دستبند، و گوشواره، یک سنگ برای وزن کردن اجسام و یک چراغ گلی با قدمتی ۲۴۰۰ ساله است.

کشف این آثار در شرایطی صورت می گیرد که چند ماه قبل نیز بقایای یک مقبره در محوطه تاریخی مشهور آمفیپولیس در شمال یونان و در ۶۵ کیلومتری شهر تسالونیکی کشف شده که بزرگترین مقبره تاریخی کشف شده در یونان بوده و به احتمال فراوان به اسکندر تعلق دارد.

در ورودی این مقبره در آمفیپولیس که در دوره اسکندر یک شهر مهم بوده و قدمت آن حدود ۲۴۰۰ سال برآورد شده، دو مجسمه شیر کشف شدند که هرکدام بیش از یک تن وزن دارند. داخل آن نیز یک موزائیک که تصویر پرسفونه، دختر زئوس، از خدایان یونانی بر آن نقش بسته در این مقبره کشف شد.

همچنین با ادامه پروژه کاوش در این مقبره که طی سالها تمامی آثار تاریخی ارزشمند داخل آن به سرقت رفته، علاوه بر بقایای اسکلت یک مرد جوان در یک تابوت چوبی که می تواند متعلق به اسکندر باشد، تاکنون بقایای جسد دو مرد، یک زن‌، یک نوزاد‌ و همچنین آثاری از یک جسد سوزانده شده نیز کشف شدند.

بر اساس متون تاریخی اسکندر در سال ۳۲۳ پیش از میلاد در سن ۳۲ سالگی در بابل درگذشت. پس از مرگ اسکندر جسد وی وقتی که تشییع‌کنندگان در حال انتقال جسد اسکندر به مقدونیه بودند، بطلمیوس آن را دزدید و به ممفیس در مصر فعلی برد و در آنجا دفن کرد، به روایتی دیگر نیز جانشین بطلمیوس تابوت‌ را به اسکندریه منتقل کرد و در مقبره ای زیبا قرار داد.

پروژه کاوش در غار محل کشف گنج‌ برجای مانده از دوران اسکندر در فلسطین اشغالی برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آمفیپولیس ،اسکندر مقدونی،تسالونیکی ،

تاريخ : 21 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

عین و غین

امامزادگان «عین و غین» در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال همدان و نیز ۴۰ کیلومتری شهرستان فامنین، در روستای «ازناو» از دهستان پیشخور در فاصله ۳۰۰ متری جنوب روستا بر روی تپه‌ای محصور در کوهستان و مشرف به روستا و در فاصله‌ی ۲۰ متری از یکدیگر واقع شده‌اند. بنا ساختمان امام زاده «عین» از آثار سده ششم و هفتم هجری و در سال ۱۳۶۷ سازمان میراث فرهنگی این استان آن را شناسایی کرده است. بنای امامزاده «عین» که از زیباترین بناهای تاریخی استان همدان به شمار می‌آید، در تاریخ ۲۱/ ۲/ ۱۳۷۶ و به شماره ۱۸۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بنای امام زاده «عین» دارای نقشه مربعی شکل با اضلاع ۱۰ متر و ارتفاعی در حدود ۱۳ متر است که هشت متر آن را ساختمان و بقیه را گنبد بنا تشکیل می‌دهد؛ اما بنای ساختمان امامزاده «غین» نیز به سبک مغولی از سنگ لاشه و ملات نیز ساخته شده که این بنا در قسمت‌هایی دچار ریزش و فرسودگی شده است. در اطراف بنای امامزادگان «عین و غین» بر فراز تپه، گورستان کهنی وجود دارد که سنگ قبرهای آن نشان از دفن مردگان بیش از ۲۰۰ سال هم در آن دیده می‌شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: امامزادگان ،عین و غین،امام زاده عین،امام زاده غین،

تاريخ : 21 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

سنگ محراب

تمامی سنگ های آثار با دو حرکت از بین می روند کسی که سواد تاریخی نداشته باشد اول زیر سنگ آثار را می کاود و بعد داخل آن را با این دو حرکت سنگ آثار نابود می شود .

سنگ محراب نیز یکی از این موارد می باشد که اکثرا کف آن و دیدواره داخل آن را خرد می کنند در صورتی که سنگ محراب ، منطقه عبادت است ، در دوران باستان به دلیل اعتقادات اساطیری، انسان ها در روزهای مشخصی از سال برای شانس و خوشبختی به خدایان خود دعا می کردند.بنابراین این نشان، در واقع محلی برای عبادت و تقدیم کردن قربانی به خدایان بوده است و لذا هیچ ارتباطی با دفینه و قبرهای دوران باستان ندارد.و نباید آن را تخریب کرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ محراب ، دفینه یابی ، آثارشناسی،محراب سنگ

تاريخ : 21 / 12 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود