“سفر به فضا” در طول زمان اجداد ما مورد علاقه بوده ونه تنها در کتاب مقدس از آن صحبت شده بلکه در اولین حماسه ی بزرگ بشر یا حماسه گیلگامش ، توصیف چنین
سفری ، توصیفی موثر و واقعی بوده است …
(لازم است کتاب گیلگمیش باردیگر واز دیدگاه باستان شناسی فضایی خوانده شود
تا نکات مبهم این سفرهای فضایی روشن گردد.مترجم)
در Palenque پالنگو ، یکی از شهرهای تمدن مایا در جنگلهای Chiapas (مکزیک)

پروردگار “Pacal” “درسفینه تاندربرد خود(پرنده تولید کننده رعد وبرق) ظاهر می گردد.
(تشابه خارق العاده آن با سفینه کلمبیا درعکس مشخص شده است…مترجم)
سفینه ، با مقدار زیادی از درخشندگی ظاهر شد، ،سفینه ای که توسط Matali
هدایت می شد …و آسمان وابرها جدا شدند نوری روشن ظاهر گردید
و آسمان با سر و صدای آن مملو بود ، صدایی عمیق مثل غرش ابرهای پر توان و قدرتمند….

سفر به فضا در دوران باستان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سفر به فضا در دوران باستانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 14 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

رباط زین الدین

رباط به معنی بستن و پیوند دادن است و بیشتر به معنی بستن حیوان در نقطه ای برای نگهداری و محافظت به کار می رفته است.
اعراب واژه رباط را در آغاز سلطه خود بر ایران، برای پست های امدادی سربازخانه ها و ایستگاه های نظامی به کار می بردند. رباط های نخستین، استحکامات ساده ای در نقاط بی حفاظ مرزی بودند. ساختمان رباط در ساده ترین شکل شامل یک دیوار و استحکاماتی در اطراف، اتاق، انبار اسلحه، انبار تدارکات و برج های دیده بانی بود که غالبا با شتاب ساخته می شد.

رباط زین‌الدین یا کاروانسرای زین‌الدین از بناهای مربوط به دوره صفوی است که در سده دهم هجری به دستور زین‌الدین گنجعلی خان ریگ حکمران کرمان و به فرمان شاه عباس ساخته شده‌است.[
رباط زین‌الدین تنها کاروانسرای مدور ایرانی است. این بنا در گذشته جای استقرار تفنگچیان و نگهبانان بوده و هم اکنون با حفظ معماری پیشینش، هتل گردشگران در یزد شده‌است.
نقشه این کاروانسرا به شکل دایره است و از بارزترین مشخصه این بنا می‌توان به قرینه بودن شرق و غرب آن اشاره کرد و آب آن نیز از چشمه تأمین می‌شد که امروزه نیز وجود دارد. این کاروانسرا دارای پنج برج نیم دایره است که به دیواره هشت متری آن پیوسته‌اند. پس از سر در نسبتاً پهن ضلع جنوبی، هشتی و سپس صحن دوازده ضلعی قرار دارد. در اطراف صحن، رواق‌های سکوداری وجود دارد و در انتهای هر رواق اتاق‌هایی مشابه دیده می‌شود. در طرفین هشتی ورودی و پشت اتاق‌ها، راهروهای وسیع و طولانی قرار دارد که اصطبل چهارپایان بود. فضای ضلع شمالی بنا- گویا شاه نشین- دارای سقفی بلند با کاربندی است. کنگره‌ها و تیراندازهای لبه بام، ترکیب انحنای برج و دیواره‌ها و نمای تمام آجر آن، چهره خاصی به این کاروانسرا بخشیده است.
مصالح بنا از آجر است و در درون بنا عمدتاً از تزیینات آجر در نما استفاده شده که تابع طرح ۱۲ ضلعی حیاط یا صحن مرکزی آن است. قسمت شاه‌نشین در بدنه و سقف دارای اندود گچ و کاربندی است.

رباط زین الدین.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: رباط زین الدینآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 14 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

خانه های صخره ایی کندوان

روستای کندوان از توابع شهرستان اسکو در دامنه کوه سلطان داغی، از کوه‌های رشته کوه سهند واقع شده است و با قدمتی بسیار و معماری خاص و کندو مانند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
خانه‌های صخره‌ای کندوان در گذر زمان و به دلیل گدازه‌ها و مواد مذاب ناشی از فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌های سهند، باد، باران و برف و صد البته دخالت دست انسان به حالت امروزی خود درآمده‌اند. خوب است بدانید کندوان به واسطه ویژگی‌های معماری صخره‌ای و سبک زندگی خاص مردمان آن به شماره ۱۸۵۷ و در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه های صخره ایی کندوان .آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خانه های صخره ایی کندوان آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 14 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

باستان شناسی تقلب در ایران

 

رابرت هنری دایسون، باستان‌شناس آمریکایی و حفار تپه حسنلو در نقده، در گزارش حفاری خود نوشته است هنگامی که عموم اعضاء و کارگران هیئت برای دریافت حقوق از محوطه حفاری دور شده بودند، و خود به تنهایی مشغول کلنگ‌زنی می‌شود، ناگهان و از حُسن اتفاق جام طلایی معروف حسنلو را شخصاً «کشف» می‌کند.

فردریش کرفتر، دستیار تحمیلی شده به ارنست هرتسفلد و عضو هیئت حفاری تخت‌جمشید، هنگامی که اکثر اعضای هیئت در محل نبوده و هرتسفلد نیز در مرخصی بسر می‌برده، مشغول حفاری می‌شود و از خوش‌شانسی و بخت بلند خود، الواح مشهور طلایی داریوش را از زیر دیوار کاخ آپادانا و از درون جعبه‌ای سنگی شخصاً «کشف» می‌کند.

اریخ اشمیت، باستان‌شناس آمریکایی و حفار تپه حصار دامغان در زمانی که کمک هزینه‌های اسپانسرهای او، یعنی موزه دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا، موزه هنر پنسیلوانیا و یک کلکسیونر اشیای عتیقه، برای ادامه حفاری قطع شده بوده، شخصاً و به تنهایی کلنگ به دست گرفته و به طرز معجزه‌آسایی ظروف و زیورآلات طلایی مشهور تپه حصار را «کشف» می‌کند.

هرمزد رسام، تبعه بریتانیا و عضو هیئت حفاری بریتانیا در بین‌النهرین در حالیکه مغضوب هیئت حفاری بوده و می‌بایست محوطه کاوش را ترک می‌کرده، مدت کوتاه دیگری بطور شبانه و پنهانی دست به تفحص می‌زند، تا اینکه ناگهان و از اقبال بلند خود منشور کورش هخامنشی را در اطراف یک بقعه روستایی، در حالیکه در گوشه‌ای روی زمین افتاده بوده، شخصاً «کشف» می‌کند.
ایران در آتش جعل و تقلب می‌سوزد. این سوختن را اگر ما درک نکنیم و بدان توجه نکنیم، فرزندان ما و نسل‌های آینده آنرا درک خواهند کرد و رنجش را خواهند کشید.

تاریخ تقلبی نه تنها کمکی به آموختن از گذشته برای ساختن آینده بهتر نمی‌کند، که موجب گمراهی نسل‌های حال و آینده و تکرار اشتباهات و مصائب قبلی و چرخه مکرر «راه‌های رفته» می‌گردد.

مقابله با تقلب و روشنگری در قبال آن، کاریست که باید انجام شود. برای احترام به تاریخ و واقعیت‌های تاریخی، و برای ادای وظیفه و مسئولیت در قبال نسل‌های آینده. برای آنکه بتوان با افتخار و سربلندی به آنان گفت: «ما ترا فریب ندادیم و گذشته و آینده ترا خرج امروز خود نکردیم».

باستان شناسی تقلب در ایران.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب.گنج های پنهان شده در قبر ها.نشانه قبر ها

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: باستان شناسی تقلب در ایرانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیابگنج های پنهان شده در قبر هانشانه قبر ها

تاريخ : 14 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

خواص سنگ فیروزه نیشابور

ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای چهارم و پنجم و ششم

فیروزه یکی از اولین سنگهایی است که به دلیل رنگش استخراج شد. رنگ آن بسته به میزان آهن و مس موجود در ترکیب، از آبی آسمانی تا سبز متغیر است.

فیروزه سنگی بسیار پیچیده و وسواسی است چرا که برای تشکیل آن باید نوع مناسب مواد معدنی در مکانی مناسب به مدتی بسیار بسیار طولانی (میلیونها سال) بماند.

مصریان فیروزه را “سنگ زندگی” نامیدند، قدیمی ترین جواهراتی که با این سنگ ساخته شده، چهار گردنبند است که در دستان جسد مومیایی ملکه “زر” یافت شده است؛ او در حدود سال ۵۵۰۰ پیش از میلاد بر مصر فرمانروایی کرده است.

فیروزه در تبت از احترام زیادی برخوردار بوده و در تمام دوران زندگی شخص همراهش می شد. به عنوان پول رایج و سنگی باارزش داد و ستد می شده که حتی از طلا هم گرانبهاتر بوده است

درجه سختی فیروزه ۶ است و ساختار کریستالی سه شیب دارد.

مس عامل اصلی شروع فرایند تشکیل فیروزه است. فعل و انفعالات گرمایی ناشی از ماگماهای داغ آتشفشانی هنگام حرکت به سطح زمین، فلدسپاتهای مجاور آنها را تجزیه کرده و آلومینیوم آزاد می کند، اسید فسفریکی که از آپاتیت ها (سنگهایی که معمولاً نزدیک معادن مس یافت نمی شوند) می گذرد، فسفر مورد نیاز واکنش را فراهم می کند. سفره های آب زیرزمینی نیز بایستی به مدت میلیونها سال زیر سنگهای میزبان فیروزه باشند. درحین اینکه زمین جابجا شده، کوهها افراشته شدند و دریاها شکل گرفتند و ناپدید شدند، این مخازن مس، آلومینیوم و فسفر باید تحت فشار باقی می ماندند تا کاملاً خشک شوند.

خواص سنگ فیروزه نیشابور.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خواص سنگ فیروزه نیشابورآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 14 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

سنگ ابلق در گنج یابی

 

ما غیر از سنگ رستم سنگ دیگری با مشخصات سنگ رستم یا رستم سنگ داریم که به سنگ ابلق مشهوره و معمولا رنگ آن کمی به کبودی میزد طوری که یا شکل خاصی داشت یا رنگ خاصی داشته و یا اینکه در یک منطقه تک بوده. معمولا در هر روستا محلی به عنوان نشانه و تجمع افراد بوده و یا در مسیر راه محلی برای تجمع و قرار افراد.یعنی برای انجام کارها محل قرار کشاورزان ، کارگران ، جنگجویان و سپاهیان بوده و در حقیقت محل تجمع آنها محسوب می شد .
در این موارد این سنگ ها که در حقیقت در برخی مناطق تک بوده و همه آن را می شناختند به عنوان نشانه بار استفاده می شد.دفینه آن شاهی نبوده و بیشتر در حد یک دیگ یا خمره می باشد که مربوط به تجار و بزرگان یک منطقه بوده است.جهتی را که برای این سنگ باید مد نظر قرار گیرد جهت طلوع و غروب سنگه و معمولا با یک متراژ بین ۵ تا ۱۰ متر در جهت قبله برای بعد از اسلام و طلوع و غروب برای قبل از اسلام مورد استفاده قرا می گرفت.

سنگ ابلق در گنج یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ابلق در گنج یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 12 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

شهر تاریخی بلقیس

شهر بلقیس در ۳ کیلومتری جنوب غرب شهر کنونی اسفراین قرار گرفته است که بالغ بر ۱۸۰ هکتار وسعت دارد. این شهر از یک مجموعه آثار شامل بقایای ارگ و خندق پیرامون آن، شارستان شامل: برج و بارو، مقبره شیخ آذری، ویرانه‌های معروف به منار تپه (مسجد جامع)، کوره سفالگری، آب انبار، بازار، کاروانسرا، بنای معروف به یخدانها و یک گورستان وسیع در نزدیک دروازه شرقی تشکیل شده است.
سالم‌ترین و همچنین برجسته‌ترین اثری که بر بقایای شهر بلقیس برجای مانده است ارگی است که دارای ۲۹ برج به ارتفاع حدود ۱۱ متر است و جزو بزرگ ترین قلعه های باستانی ایران است. این قلعه سازه بزرگ خشتی و چينه اي و وسعتي حدود ۵۱ هزار مترمربع دارد و همچنین در اطراف ارگ يک خندق وسيع وجود دارد كه نفوذ ناپذيري قلعه را دشوارتر می ساخته است.
از لحاظ قدمت استناد به متون تاریخی در قبل از اسلام‌آباد و شکوفا بوده و در سال ۳۱ هجری توسط مسلمانان فتح می‌شود و طبق یافته‌های باستان شناختی قدیمی ترین استقرار در این شهر تاریخی که تاکنون شناسایی شده مربوط به اواخردوره ساسانی – صدر اسلام است.

شهر تاریخی بلقیس .آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شهر تاریخی بلقیس آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 12 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

تاریخ قلعه گنج

کنکاو یین تاریخ و قدمت این شهر کاری ست بس دشوار و شگرف. تاریخ آن به قبل از اسلام و میلاد مسیح می‌رسد که در حال حاضر در جای جای تاریخ شواهدی از اقوام ساکن در این شهرستان بدست می‌آید، آثار بدست آمده از تمدن این منطقه نشانگر قدمت بیش از ۵۰۰۰ سال را نشان می‌دهد. این شهرستان را می‌توان از نظر تاریخی جزء نواحی غربی کران دانست و علاوه بر این از قرون قدیم تا امروز قلعه گنج جزء برکات رودبار محسوب می‌شود، از آنجایی که ساکنان این شهرستان کوچ و قفص هستند در بسیاری از کتاب تاریخی این شهرستان به خیال قفص معروف بوده‌است.[۵] همچنین غالب جمعیتی که هم اکنون در ناحیه زندگی می‌کنند فارس، بلوچ، عرب، بختیاری و پرتغالی هستند.
وجه تسمیه
از آنجایی که قلعه گنج در گذشته به کلات گنج معروف بوده و بعضی از طوایف این منطقه به کلات گنجی معروف هستند، می‌توان چنین پنداشت که مردمان این نواحی در گذشته صاحب قنات‌ها، گنج‌ها، نعمت‌ها و آبادانی‌های فراوان بوده‌اند؛ بنابراین همان‌طور که از اسمش پیداست سرزمین حاصل خیزی و پردرآمدی است و در آن کشت انواع محصولات گرمسیری متداول است.

تاریخ قلعه گنج.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تاریخ قلعه گنجآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 12 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

روش کانالی در دفینه یابی

بسیاری از دوستان در تماسی که با بنده دارند مطرح میکنند که با اسکنر یک دفینه را مثلا در عمق ۸ متری پیدا کردند ولی بعد از حفاری در متراز مورد نظر به آن نمی رسند.

این مشکل اکثر دوستانی است که با انواع اسکنر کار میکنند می باشد که چندین نکته حایز اهمیت است:

  • اول اینکه اکثر افرادی که دستگاه می خرند روش صحیح استفاده از آن را بلد نیستند و فقط می توانند یک اسکن ساده با آن بگیرند و نهایتا عمق را مشخص کنند . و نمی توانند با جزییات مختلف آن کار کنند.
  • دوم اینکه همیشه اسکنر ها معمولا برای اسکن از یک قاب استفاده  می کنند مثلا یک قاب ۸*۱۰ یعنی ۸۰ متر مربع توسط اسکنر ها اسکن گیری میشه و افراد نمی دانند که تصویری که روی مانیتور نمایان شده دقیقا کجای زمین قرار دارد.

به همین دلیل تا متراژ مورد نظر می روند ولی از دفینه خبری نیست.برای این کار یا باید آموزش صحیح دستگاه را ببینند تا بتوانند با نرم افزار ویژوالیزر نقطه کنند و یا باید از روش کانالی استفاده کرد. یعنی یک علامت پلاس در زیر درست کنید تا به هدف برسید

روش کانالی در دفینه یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روش کانالی در دفینه یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 12 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

رسم سگ دید مردگان

این مراسم که نشان دادن جنازه به سگ است، میراث گذشته روزگاران قدیم ایرانیان قبل از زرتشت است. از دیدگاه زرتشتیان زمانی که جان از بدن خارج می‌شود اگر سگی در کنار پای جسد بسته باشد چون نسوش (دیوی که بر اجساد آدمی دست می‌یابد و آن را پلید می‌سازد) بر وی هجوم برد و چنانچه سگ آن جسد را ببیند، نسوش رانده می‌شود. به احتمال زیاد رسم سگ‌دید که عبارت بود از آوردن سگی بر بالین محتضر یا مرده و نشان دادن جسد به سگ و مالیدن پوزه به آن جسد، از همین عقیده سرچشمه گرفته‌است.

اساس این عقیده بر این بود که سگ که دزد و گرگ و دشمن مادی را می‌راند، قادر به راندن دروج و نسوش پلیدی که از سوی باختر، جایگاه دیوان بر جسد مرده حمله می‌کند، هم هست. سود و خاصیت طبیعی و طبی رسم «سگدید کردن» این است که حیوان مذکور در شناخت مرگ توانا و در مرگ مفاجا و بی‌هوشی قادر به تشخیص مردگان از زندگان است. تا چندی پیش با نهادن قطعه نانی بر سینهٔ جسد و بردن سگ برای برداشتن آن رسم سگدید کردن به ذهن‌ها القا می‌شد.

رسم سگ دید مردگان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: رسم سگ دید مردگانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 10 / 3 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود