شناخت انواع پلمپ و روش باز کردن آن

دنیای باستان شناسی و گنج و کشف دفینه مملو از شگفتی های فراوان و نمادهای مختلف گمراه کننده و یا هشدار دهنده است که اگر به آنها توجه نشود ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد . یکی از مشکلات و مسائل مربوط به گنج یابی ، پلمپ دفینه ها و مسیر رسیدن به زیرخاکی و عتیقه است . بسته بودن مسیر و یا پلمپ به دلایلی زیادی مهم است انجام شده باشد مثلا ممکن است به دلیل مذهبی نمی خواهند کسی به این مکان مقدس وارد شود و یا برای مخفی نگه داشتن واسیا و اشیای داخل و… در هر حال پلمپ نشانه این است که انسان و یا انسان هایی مانعه برای رسیدن به گنج و دفینه ایجاد کردند حال ممکن است که این مانع چند وجهی باشد که در اینجا بخشی از ان تحلیل و تفسیر می شود.
یافتن مسیر ورودی پلمب

قدم اول کشف علایم حاشیه محل ذکر شده است .که بسیار کمک شایانی در تشخیص نوع جنس .نوع تله ها و ساختمان داخلی محل را به ما میدهد
قدم.دوم.بررسی موقعیت .استراتژیکی و ایستایی محل پلمب است ….چون مواردی هستند .که در ارتفاعات نصب می‌شوند .و خود ارتفاع همان تله اولیه است ….‌
قدم .سوم شروع مرحله تخریب است
تشخیص .نوع درز جوش .ضخامت پلمب .جنس ورودی .بیشتر ورودی ها یک سنگ در بالا خود .جهت ریزش بمحض باز شدن .دارند (تله خوش آمد ).سبک اینکه پلمب از ساروج یا درب سنگی باشد .هر کدام.نیازمند زحمت .و ایمنی است ..
چطور وارد محل پلمب شده شویم
بسیار مهم

شما بعد از اینکه پلمب یا ورودی را خنثی کردید.خطر در یک سانتیمتری .پشت درب است …..در لایه های آخر شکستن ورودی یا پلمب …باید حتما ماسک فیلتر دار یا ماسک مصنوعی همراه داشت …..تا گاز آسیب نزند .توصیه عقلانی این است .تا یکربع ساعت از محل دور شوید تا هوادهی انجام شود ……سپس با محلول سرکه و نمک.با دقت کامل ….کف .سقف و دیوارها .اسپری نمایید .این روش جهت .از بین بردن باکتری و ویروس است …..تله ها .تفسیر خود دارند .
توصیه میشود .بعد از مرحله استریل محیط. حتما از مشاوره حضوری یا غیر حضوری کارشناس بهره مند شوید ….چرا که جزییات تله .کار مجازی نمی‌باشد.
پلمپ ها از نظر شکل :

۱.مستطیلی و مربعی

۲.مثلث (هشتی شکل)

۳.دایره یا نیم دایره (هلالی)

اما حالت گیری پلمپ به سه صورت هست :

۱.افقی

۲.عمود

۳.شیب دار

پلمپ ها مصارف زیادی دارند اما هر پلمپ در محیط مناسب و مکان مناسب قابل کنترل و بررسی هست
هدف از ساخت درب پلمپ در گنج یابی
دوستان درمورد پلمپها مواردی که جالب هست و باید دانست این هست که چرا اصلا یک شخص بعداز پنهان کردن اموالش باید خروجیو و یا همون دربو جوری طراحی کنه که همه متوجه وجودش بشن؟

چرا باید یک فضای برجسته ودایره ای شکل با شیاری در دورش به صورت عمیق ایجاد بکنه مثل عکس پایین که نشان از وجود درب باشه..

خیر اصلا اینطور نیست وقتی به چنین موردی برخورد کردید و صاحب مال سعی براین داشته ونیت براین داشته چشم شما سمت این نقطه کشیده بشه شک براین نکنید یکجای کار میلنگه و فقط نیت برگمراهی شما نیت بر جلب توجه شما به جای کاذب رو داشته. یکم درست فکربشه میفهمید بنده با جاسازی مالم نمیام دربو جوری بسازم که شما ازصدمتری متوجه وجود مالی بشید.میام جوری کارمیکنم که کنار درب باشید نتونید تشخیص بدید واین یعنی دربی که درانتها به دفینه میرسه چنین دربی یعنی وجود مال و خزانه.

هدف از ساخت درب پلمپ در گنج یابی
واینو باید بدونید تمام دربها ومسیری که شمارو باید به درب برسونه باید نشانه هایی رو داشته باشه مثل سر پرنده و چهارپایان و….

شک نکنید درب ورودی کاملا صاف وهمرنگ سنگهای اطراف هست وخیلی تفاوت کوچکرو شاید بتونید احساس کنید .نکته اصلی اگر بالای دربی مشکوک به ورودی حالت طاقچه وجود داشت و زیر طاقچه جوغن به صورت دهنه به پایین و نگاه به اون نقطه داشت احتمال وجود درب بودن اون نقطه بسیار هست و امیدوار کننده است.

اگر کنار درب یک رخ بسیار کوچک حالت نیم رخ نگاه به درب داشت اون نقطه میتونه ورودی باشه و همینطور اگر دور درب با ملاتی به رنگ اهک و دارای دانه های سیاه دیده شد میتونه امیدوار کننده باشه

وهمینطور وجود سنگچین بالای درب که تایبد بر تله بودن داشته باشه واحساس کنید با شروع کار امکان ریختن ومسدود کردن دربو داره میتونه امیدوار کننده باشه ودراخر نود درصد دربها سمت طلوع افتاب قرار دارند.
شناخت انواع پلمپ گنج

۱.پلمپ باید در پشت خود دارای گنجایش های لازم برای اتاق و دالان را داشته باشد

۲.در مکانی باستانی و طبق محیط درست و در نقطه درست

۳.پلمپ سنگ اطرافش باید منسجم باشد و یک دست

۴.جلوی پلمپ جا برای ایستادن باشد غیر پلمپ گورد خمه ها در ارتفاعت

۵.جنس پلمپ از سنگ محکم باشد

در مناطق فرسایشی از دو عامل استفاده میشود

الف:مالات و سنگ

ب:ساروج و شفته

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: انواع پلمپ, باز کردن پلمپدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 30 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

آیا سنگ نوشته ها آدرس دفینه هستند؟

در بسیاری از نقاط کشور سنگ نوشته هایی را چه به صورت نوشته و یا حکاکی می بینیم که متاسفانه بسیاری از کاوشگران آنها را یا تخریب یا جابجا می کنند به جهت یافتن گنج و دفینه اما واقعیت اینه که این سنگ نوشته ها صرفا برای دفینه نیست و برای مصارف دیگری حکاکی شدند.

سنگ‌نبشته، سنگ‌نوشته یا کتیبه به تخته‌سنگ، کاشی‌کاری یا سطح دیگری گفته می‌شود که معمولاً واقعه‌ای تاریخی بر روی آن کنده‌کاری یا نوشته شده باشد. معمولاً کتیبه به نوشته‌ای اطلاق می‌شود که بر روی سنگ، در حاشیهٔ سردرِ ساختمان‌ها؛ یا گوشه‌های پارچه‌های خاص نظیر پرده، سفره، و بیرق؛ یا بر صفحه‌های کتاب نگارش می‌یابد.
سنگ‌نبشته‌های (کتیبه‌های) یافت شده در مصر و بین‌النهرین و مواردی مانند آن به هزاره چهارم پیش از میلاد برمی‌گردد. این کتیبه‌ها بیشتر فرمان شاهان و فرمانروایان و توصیف وقایع و تاریخ جنگ‌ها بوده‌اند
در ایران باستان سنگ نوشته بیشتر بر کوهپایه‌ای مشرف بر چشمه سار حک می‌گردیده‌است. سنگ نوشته گاه به دستور شاه کشور، سردار یا والی منطقه نگاشته می‌شد.

از کتیبه‌های مهم دوران باستان در ایران و نواحی اطراف آن یکی کتیبه آشور بانیپال در ذکر فتح شهر شوش و وقایع پس از آن،و دیگر کتیبه‌های دوگانه داریوش هخامنشی در بیستون به زبان‌های پارسی قدیم و عیلامی بابلی است، که یکی به کتیبه بزرگ و دیگری به کتیبه کوچک موسوم است.

از شاهان هخامنشی کتیبه‌های متعددی در تخت‌جمشید، شوش، نقش رستم، و همدان برجای مانده‌است. کتیبه داریوش اول در شوش را فرانسویان کشف کردند. این کتیبه مفصل‌تر از کتیبه بیستون و نقش رستم (از کتیبه‌های دیگر این شاه و شاهان دیگر هخامنشی) است. در نقش رستم، محلی در ۴ کیلومتری تخت‌جمشید، چهار مقبره از شاهان هخامنشی به‌صورت مغاکهایی بر سینه کوهی از سنگ یکپارچه برجای مانده‌است. در این مکان کتبیه‌هایی دربارهٔ جنگ‌ها و فتوحات داریوش و خشایارشا وجود دارد.در همدان نیز کتیبه‌ای از داریوش در کوه الوند به زبان پارسی، عیلامی، و آشوری نگارش یافته‌است. محتوای آن وصف اهورامزدا و کمک‌های او و ذکر وقایع سلطنت داریوش است. کتیبه‌ای از خشایارشا نیز در همان مکان با وصف اهورامزدا و ذکر سلطنت او وجود دارد. کتیبه دیگر از اردشیر دوم برپایه ستونی به سه زبان مذکور است که هم‌اکنون در موزه بریتانیا قرار دارد. مضمون این کتیبه وصف اجداد اردشیر دوم و تالاری است که او بنا نهاده‌است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ نوشتهآدرس دفینهدفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 30 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

اژدها در دفینه یابی نشانه چیست؟

نشان اژدها در گنج یابی بنا به تحقیقاتمان در مناطقی که شکل اژدها وجود دارد غارهای دهان بسته و درون آنها تونل هایی یافت شده است. نشانه اژدها می تواند نشان از چند تونل نیز باشد. در مورد اینگونه موجوداتی که نوعی ترس را بین می کنند دیده شده که گنج را درون خودش پنهان کرده است.

گنجینه اغلب در درون خود آنها قرار گرفته است. در اشکالی شبیه دایناسور، سوسمار و اژدها، شیءپنهان شده به احتمال زیاد در زیر قسمت شانه قرار دارد، ممکن است در زیر گوش یاقسمت های پایین گردتن نیز قرار داشته باشد. اگر جاهای گفته شده شکسته شده باشند، شیء توسط فرد دیگری برداشته شده است.

از نشان اژدها در گنج یابی به عنوان نشانه دفینه خیلی استفاده شده است. نماد خدای تمدن های تاریخی نیز می باشد. در بعضی تمدن ها از آژدها به عنوان زینت بر روی دیوارها و غارها استفاده می کردند.

بیشتر نشان اژدها در گنج یابی که برای دفینه می باشند، نقش و نگار نبوده و به صورت برجسته می باشند. به دلیل اینکه حیوان قدرتمند و خطرناکی می باشد، دفینه اش بزرگ می باشد، کارش هم خیلی سخت است و پرخطر. بنا به تحقیقاتمان در مناطق یکه شکل اژدها وجود دارد غارهای دهان بسته و درون آنها تونل هایی یافت شده است.نشانه اژدها می تواند نشان از چند تونل نیز باشد.

این سمبل به عنوان نماد ترس نیز استفاده شده است. به شکل دایناسور یا مارمولک نازک نیز درآمده است. دفینه اینگونه حیوانات در خودشان می باشند. اگر گردنبنش سالم باشد یعنی دفینه اش هنوز برده نشده است.

سعی نکنید با خواندن این مطلب خود دست بکار شده و وظیفه انجام کار را بعهده بگیرید چرا که نشان حیوان پر خطر نشانی از تله دارد و اینکار باید تحت نظر کارشناس موردنظر انجام گیرد. هر چه کار با دقت بیشتری پیش برود درصد موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه اژدهادفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

عقاب در دفینه یابی نشانه چیست؟

نماد عقاب در گنج یابی ( و شاهین ) یکی از نمادهایی است که در کشورمان تقریبا به ندرت یافت می شود .پیش از آن که به رمزگشایی این نماد بپردازیم لازم است در خصوص چرایی استفاده این نشان ، توضیحاتی ارائه شود .

عقاب ( و شاهین ) در باور ایرانیان پیش از زرتشت ، پرنده ای مقدس بوده است . ایرانیان عقاب را خدای طوفان ، سرور پرندگان ، نماد قدرت ، خوش یمن ، مظهر آسمانها و نشان پادشاهی ایرانیان می دانستند . در زمان زرتشت نیز این تقدس ادامه یافت و با ذکر نام عقاب در اوستا ، بر تقدس عقاب دامن زده شد .

در بند سی و چهارم اوستا ، زرتشت از اهورا مزدا سوال می پرسد که در مقابل مردم بد ذات و بدخواه چه کنم که اهورامزدا پاسخ می دهد پری از عقاب را برتن خود بمال و یا به تعبیری با خود همراه داشته باش . از آن پس بر تقدس عقاب افزوده شد . به طوریکه برخی پری از عقاب ، همراه خود داشتند تا بر توانایی ایشان افزوده شود . نماد عقاب در گنج یابی . بسیاری از بزرگان نیز ، در هنگام فوت و دفن ، در کنارشان پری از بالهای عقاب قرار می گرفت و یا سپر ایشان به پر عقاب آراسته می شد تا هم از تقدس عقاب بهره مند شوند و هم بر توانایی ایشان افزوده شود و هم در مقابل جادوی بد سیرتان ، پیروز و سربلند باشند .

در باور پیشینیان ، عقاب ( و شاهین ) تا حدی خوش یمن بود که اگر در هنگام لشکرکشی بر فراز آسمان ، عقابی ظاهر می شد لشکریان به شادی و جشن مشغول می شدند زیرا اعتقاد داشتند که اگر عقاب بر سر راه لشکر ظاهر شود بدون تردید لشکر پیروز خواهد شد این نوع نگرش در بین مردم ، وجود داشت .

عقاب به همین دلیل ، پرنده ای بود که بسیار مورد توجه شاهان و شاهزادگان و بزرگان زمان ، بوده است به طوری که عقاب را پرنده ای درباری می نامیدند و مردم عادی از آن بی بهره و یا کم بهره بودند .به همین دلیل است که نماد عقاب را ، منسوب به شاه و یا شاهزاده می دانند . نماد عقاب در گنج یابی .

با این توضیحات دلیل به کار گیری عقاب بر مقابر روشن شد . هدف از به کارگیری این نشان ، بهره گیری فرد متوفی از تقدس عقاب و مصونیت وی از جادوی بد سیرتان و بد ذات ها و پاک شدن فرد مدفون از گناه و مهم ترین موضوع ، نشان پادشاهی است این نکته که در این مکان فرد با اصالت و یا شاه و شاهزاده ای که مذهبی بوده و به شعایر دینی واقف و به آن جامه عمل می پوشانده ، آرمیده نیز بسیار مهم بوده است که با نشان عقاب ، به این مهم ، نایل می آمده اند . نماد عقاب در گنج یابی . حال به بررسی این نماد بپردازیم . عقاب به دو صورت کلی دیده می شود . تندیس عقاب و عقاب حک شده .

نماد عقاب در گنج یابی نیز خود به دو صورت دیده می شود تندیس کامل عقاب و سردیس عقاب .

تندیس ها و سر دیس ها تفسیر بسیار ساده ای دارند . زیرا تندیس ها و سردیس ها یا بر بالاترین نقطه مشرف بر مقبره یا مزار قرار می گرفته و یا بر بلند ترین صخره خود مقبره یا مزار قرار می گرفته است . اگر زیر پای تندیس عقاب شرایط مقابر را نداشت بی گمان نگاه تندیس عقاب ، مشرف بر مزار است که فاصله دوری نخواهد بود و کمتر از ده متر ( بیشترین حالت ده متر است ) با مزار فردی بلند پایه روبرو خواهید شد . مقابر منسوب به عقاب ، اکثرا مقابر با ورودی از سطح زمین هستند یعنی باید دربی پلمپ شده را در صخره ها و یا زمینی تل مانند بیابید .برای کشف درب دالان ، باید دقت و تجربه را به کار گرفت زیرا همانطور که گفته شد ورودی از بالای سطح زمین است .

در مکانهایی که نماد عقاب در گنج یابی بر بالای بلندی قرار گرفته و مکان مورد نظر به مانند وی انگلیسی v یا هفت می باشد به طوری که در زیر و پایین نماد عقاب ، دره قرار گرفته و روبروی عقاب شیب تپه ای بلند است و در اطراف عقاب شرایط مقابر و مزار نیست شما با دفینه ای که به قصد پس انداز صورت گرفته روبرو هستید و درب ورودی دالان ، در تپه یا بلندی روبرو قرار دارد در جهت نگاه عقاب صخره ای بلند خواهید یافت که دربی پلمپ شده در خود دارد .

عقاب حک شده کمی متفاوت از تندیس است . عقاب حک شده نشانه آخر نیست و در جهت نگاه عقاب باید به دنبال نشان آخر بگردید . از علایم همراه نشان عقاب می توان به جوغن و مستطیل حک شده اشاره کرد در کنار تندیس ها ، معمولا مستطیل و مربع به کار می رفته است از دیگر نشان های همراه عقاب ، مخصوصا عقاب حک شده ، به مار و افعی می توان اشاره کرد .

ذکر چند نکته را لازم می بینم و این نکات عبارتند از :
تندیس ها به صورت ایستاده هستند . تندیس خوابیده به بغل نداریم .تندیس عقاب از هر جهتی تندیس عقاب است .نمی شود عقاب بودن یک تندیس را ، منوط به جهت خاصی کرد . یعنی نمی شود گفت اگر از این طرف ببینیم شکل عقاب هست .باید از هر جهتی عقاب باشد . باز یا بسته بودن بال عقاب اصلا مهم نیست دوستان داستان سرایی نکنند . اگر زیر پای عقاب ، چیزی بود به طوریکه عقاب آن را شکار کرده باشد هدیه در زیر همان محل است . عقاب، تدیس ، دفینه ؛ گنج………

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه عقابدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

چه خطراتی هنگام دفینه یابی ما را تهدید می کند؟

در حین حفاری مراقب خطرات باشید این خطرات حین گنج یابی می تواند بسیار کشنده باشد. دوستان در این پست قصد دارم در باره خطرات کار بگویم به دلیل اینکه اغلب افراد بدون آگاهی در این وادی قدم می گذارند و هر لحظه ممکن است دچار آسیب های جبران ناپذیر و در مواردی مرگ شوند.

عمده خطرات کار مربوط به گاز در گنج یابی است که معمولا در اتاقک ها وجود دارند و بسیار خطرناک هستند دوستان حتما قبل از حفاری سرکه و زغال و دستمال همراه داشته باشید و با آن ماسک بسازید اگر مستقیما با این گاز ها برخورد کنید مطمنا باعث مرگ خواهد شد اگر غیر مستقیم این گاز را استشمام نمودید حتما از محل دور شده و مقداری سرکه بنوشید تا عوارض گاز سمی را تا حدودی خنثی کند اما بهتر است مقداری هزینه کرده و از لباس ها و ماسک های شیمیایی استفاده کنید تا از خطرات حین گنج یابی بکاهید.

تله گذاری گنج نیز از موارد خطرناک دیگر در این وادی هستند سعی کنید تا تله ها و روش خنثی کردن و علایم مربوط به آنها را نمی دانید به سراغ جاها و مکانهایی که احتمال می دهید دارای تله باشند نروید و به بارهای معمولی اکتفا کنید.مورد دیگر طلسم ها هستند که در مواقعی به انسانها صدمات روحی بسیاری وارد می نمایند .یادتان باشد طلسم ها در تماس اول فقط جنبه هشدار دارند و آسیبی به ما وارد نمی کنند سعی کنید همانطور که گفتم بی پروا ادامه ندهید و نترسید باید به خدا توکل کنید و همانطور که در تله ها عرض کردم در اینجا نیز باید تکرار نمود که به دنبال بار بزرگ نباشید اما در اینجا برای در امان ماندن از آسیب های طلسم و..حتما این ایات را قبل از رفتن به جاهای خطرناک بخوانید که واقعا گنج واقعی هستند و مانع آسیب به شما می گردند و به شخصه برای این حقیر بارها به اثبات رسیده است. خطرات حین گنج یابی .

علی (علیه السلام) گفت: رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) روزی فرمود: یا علی خواهی تو را چیزی آموزم که اگر خلق هفت آسمان و زمین جمع گردند نتوانند به تو بدی و آسیبی رسانند و هیچ کس بر تو ظفر نیابد. گفتم: بلی. فرمود: هفت آیه در قرآن است آن را این گونه بر خود بخوان و بدم. اول: از پیش رو، دوم: پشت سر، سوم: بالای سر، چهارم: به سوی پایین، پنجم: بر طرف راست، ششم: بر طرف چپ و هفتم بر تمام اعضاء. یا علی! هر کس این هفت آیه را بخواند یا با خود دارد حق سبحانه و تعالی هفتاد هزار بدی را از نامه عمل او دور کند و هفتاد هزار حور نامه عمل او نویسد و هفتادهزار قصر در بهشت برایش بنا کند و هفتاد هزار حور و قصور و غلمان به او کرامت فرماید و هفتاد هزار حله از حریر و دیبای بهشتی به او بپوشاند چنان که صفت آنها را حق داند و دیگری نداند. یا علی! هر کس این هفت آیه را بخواند و به خود بدمد اگر نزد امراء و حکام رود البته عزیز و مکرم باشد اگر چه بر او خشم گرفته باشند، نرم گرداند. (و آن هفت آیه این است):

قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُونَ. (سوره توبه، آیه۵۱)

بگو هرگز نرسد ما را مگر آنچه را نوشت خدا بر ما، اوست صاحب اختیار ما و بر خدا توکل کنند گروندگان.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خطراتدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |


 

نکاتی که در دفینه یابی برای حفظ جانمان مهم است.

شاید از نظر شما کندن قبر بسیار راحت باشد و اصلا خطرناک نیست اما این عمل بسیار خطرناک است و با جان انسان ها بازی میکند. حفظ جان در گنج یابی . قبرهای حفره‌ای ساده این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند.

در این نوع قبور نخست حفره‌ای را که کمی یش از طول و عرض بدن انسان بوده می‌کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می‌دادند و روی آن را با تیرهای چوبی، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند . معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین‌های اطراف قبر تفاوتی اساسی دارد، تشکیل می‌دهد . دربارهٔ جنسیت افراد به خاک سپرده شده در این قبور می‌توان اظهار داشت که در این قبور جنسیت‌های مختلف اعم از زن، مرد و کودک دفن شده اند . مردگان را در این قبور گاهی به پهلوی راست و گاهی به پهلوی چپ و گاهی به صورت چمباتمه خوابانیده اند . حفظ جان در گنج یابی .

در تپه حصار III مردگان را در یک یا چند لباس پیچانیده اند که این از بقایای پارچه‌ها در قبرستان این تپه مشهود است . وجود قبرهای زیاد در تپه شمالی حصار نشان می‌دهد که بیشتر مردم برای دفن اجساد، مرده‌ها را در محلی خاص دفن می‌کردند . قبرهای خمره‌ای در این نوع قبور، مردگان را در خمره‌هایی قرار می‌دادند . بیشتر محققین معتقدند که نوع تدفین ارتباط نزدیکی با وضعیت جنین در داخل رحم مادر دارد؛ یعنی همان طور که انسان در رحم مادر قرار گرفته، پس از مرگ نیز به همان حالت به خاک سپرده می‌شود . این نوع تدفین گویای فلسفه ی مرگ و زندگی است؛ تولدی نو، بدین معنی که همین جسم با این اعتقاد زندگی جدید را شروع کرده است و حیات دوباره در جهان دیگر خواهد داشت.

به همین منظور ابزارکاری که او به طور کلی که به هنگام حیات با آنها سروکار داشته قبور حفره‌ای با پوشش سنگی این قبور همانند قبور حفره‌ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می‌شود، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می‌دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند .

آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه‌های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره‌ها و با کف قبر را سنگ فرش می‌کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . حفظ جان در گنج یابی . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می‌کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه‌ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می‌دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه‌ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می‌دادند .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: حفظ جانقبردفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 29 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

رد پای انسان در دفینه یابی نشانه چیست؟

ردپای انسان در گنج یابی بسیار تاثیر گذار است به خصوص ردپایی که عکس چشم هم برروی آن کشیده شده باشد. اگر رد پای راست باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت راست باید بررسی شود اگر رد پای چپ باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت چپ باید بررسی شود.

اگر رد پای چپ و راست درکنار هم باشد در جهت پاها باید نگاه کرد. (در جهت پاها مکانی که با سایر قسمتها متفاوت است باید بررسی شود.)

گفته میشود که اگر یک پا باشد گنج نزدیکتر و اگر دو پا باشد گنج دورتر است ، همچنین اگر فقط پای چپ باشد دفینه نزدیکتر و برای پای راست کمی دورتر خواهد بود.

معمولا برای پای چپ ۳ الی ۷ و برای پای راست ۱۰ قدم به جهت انگشت ها محاسبه می گردد.

جایی که ردپا وجود دارد، احتمال اینکه بتوانید دفینه ای را پیدا کنید، بسیار زیاد است.

ضمنا اگر نزدیک انگشتان به اندازه نخود یک حفره وجود داشته باشد و یا یک یکی از انگشتان پا وجود نداشته باشد یا علامتی داشته باشد، در اینصورت ۴۰ الی۷۰ قدم و در مواردی هم می توان ۱۱۱قدم به سمت جلو برویم و یقینا یک گنجینه وجود دارد مگر آنکه در گذشته دور یا نزدیک به تاراج رفته باشد. ردپای انسان در گنج یابی .

شایان ذکر است، یافتن رد پا در داخل اتاقک یا راهرو و غار و زیر زمین، بصورت بالا محاسبه نمی گردد و بسته به محل و طرز قرار گرفتن و نیز علائم موجود در کنار یا داخل آن، تعبیر و تفسیر مخصوص به خود دارد.

و آخر اینکه چنانچه در داخل کف پا علامت ضربدر یا بعلاوه و یا حتی یک نقطه یا سوراخ وجود داشت ، هدف در زیر آن است.

در بحث دفینه ها و گنج یابی، علامت و نشانه ردپای انسان در گنج یابی که دارای انگشت باشد، بسیار مهم و حائز اهمیت است و بنابر مواردی که قبلا ذکر گردید، بسته به راست یا چپ بودن و یا جفت بودن و … فواصل مختلفی را جهت رسیدن به هدف و مقصد نهایی، تعیین می نماید.
اما علامت رد پا بصورت دیگر یعنی رد جای کفش نیز یافت می گردد که آنهم در نوع خود مهم بوده که خلاصه مفهوم آن را در ذیل می خوانیم.

چنانچه رد جای کفش در جایی یافت شود، ابتدا باید دقت نمود که اثر زیر کفش باید بصورت فرو رفتگی و کمی گود باشد و بعبارتی عمق آن تقریبا کمی زیاد می باشد و اثر سطحی و بصورت خطوط ، شامل این تعریف نمی باشند.
همانطور که باید پاشنه آن عمق بیشتری داشته باشد، در بعضی از موارد دیده شده که همه جای آن به یک اندازه فرو رفته است که از نظر کلی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

معمولا دفینه آن در سمت جلو نوک کفش می باشد و با اندازه گیری طول کل جای کفش، به ازائ هر سانتی متر یک قدم به جلو حرکت می کنیم. ردپای انسان در گنج یابی .

اما اگر در مرکز رد جای کفش سوراخ و یا نقطه ای وجود داشته باشد، باید از آن نقطه یا سوراخ تا نوک کفش اندازه گیری شود و معمولا به ازاء هر سانتی متر، یک قدم به سمت جلو آن حرکت کنیم تا بر روی هدف اصلی برسیم و چنانچه در داخل آن گودالی به شکل دایره یا بیضی وجود داشته باشد، قطر خود آن گودال را اندازه گرفته و به ازائ هر سانتی متر یک قدم به جلو می رویم.

بطور کلی باید توجه داشته باشید که اگر پاشنه رد جای کفش، بیشتر از قسمتهای دیگر فرو رفته باشد، دفینه مورد نظر دورتر خواهد بود و باید کمی جلوتر را نیز بررسی نمایید تا نشان آخر را بیابید.

توجه: نشان آخر، هر چیز غیر عادی، میتواند باشد و نمی توان جنس و شکل خاصی را برای آن تعریف نمود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه رد پارد پای انسانگنج یابیدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

با خواندن این قوانین زودتر به هدف خود برسید...

قانون اول – باید از روش های باستان شناسی در تحقیقات مقدماتی و سطحی در حفاری استفاده نمود تا شانس موفقیت شما بالاتر رود

قانون دوم -برای شناخت ساختار و لایه های خاک از رشته ژئولوژی( زمین شناسی) استفاده نمود تا گمراه نشویم.

قانون سوم- برای فهم اینکه آثاری که بدست آمده از چندین و چه کانی هایی تشکیل شده و یا چه نوع سنگ قیمتی در ساخت آن استفاده شده باید از شاخه کانی شناسی که یکی از شاخه های زمین شناسی است استفاده کرد.

قانون چهارم- محاسبه تقریبی هزینه های جستجو و حفاری کردن باعث برنامه ریزی دقیق و موفقیت در کار می شود

قانون پنجم- برای شناخت اشکالی که بر روی صخره ها حک شده و همچنین شناخت آثار تاریخی بدست آمده باید تاریخ هنر و تاریخ تمدنها را مطالعه نمود و استفاده کرد.

قانون ششم- حفاری کردن همانند یک عملیات است قبل از اینکه خاک را زیر و رو کنید باید داده ها و نشانه های سطح خاک را به شکل خوبی تجزیه و تحلیل کرد.

قانون هفتم- برای زودتر رسیدن به هدف باید از تکنولوژی استفاده کرد

قانون هشتم- بسیاری از نشانه ها و اشکال به شکل الفبایی و طبق قواعد ریاضی بدست می آیند.برای حل کردن این معماها باید از علم هندسه که شامل مجموع قوانینی مانند یادگیری زبان علائم و نشانه ها , اندازه گیری طول و عمق, واحدهای اندازه گیری در ریاضی که این قوانین در بسیاری از گوردخمه ها تومولوسها و بسیاری از دفینه های شخصی رعایت شده است استفاده نمود .

قانون نهم – باید از اطلاعات مردم که شامل افسانه ها داستان ها و باورها که مربوط به منطقه مورد کاوش شماست نت برداری کرد یادتون باشه گاهی نکته ای کوچک کاری بزرگ انجام می دهد البته معمولا این جور افسانه ها با اغراق همراه است اما همه این ضرب المثل رو شنیدیم که میگه تا نباشد چیزکی مردم نگویند…..

قانون دهم- برای یادگیری ساختار قومی و دینی جوامع باستانی باید تاریخ ادیان را مطالعه و استفاده کرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قوانیندفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 28 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

چراغ در دفینه یابی نشانه چست؟

نشان چراغ در گنج یابی از اهمیت بالایی برخوردار است، در جایی که یافته شود، به طور یقین به معنای وجود یک دفینه و یا محل اختفای آن است. چراغ که در زمانهای قدیم از روغن و بعدها از گاز و چیزهای مشابه پر می شده است، علامت یک اتاق است که داخل آن را پر کرده اند.

شما بایستی راه ورودی این اتاق، تو پر را پیدا نمایید. این کار نیز با نور چراغ مشخص می شود. نور چراغ هر مسیری را که روشن کند، بایستی در آن سمت جستجو کنید. نوری که به سمت بالا تمایل داشته باشد، به معنی ورود به اتاق از سمت بالاست. روی این ورودی ها احتمالا با گل و شاخه های درختان پوشیده شده است.

نور چراغ از یک جهت دیگر نیز اهمیت دارد. چنانچه نور چراغ با هدف روشن کردن یک جهت بوده باشد، اشاره به یگانه بودن ورودی اتاق دارد. ولی اگر نور نشان چراغ در گنج یابی ، به صورت شعبه دار ترسیم شده باشد، به مفهوم دو ورودی مجزا از هم خواهد بود. دستگیره چراغ جایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اگر دستگیره مانند شکل بالا از یک کمانه توخالی عبارت شده باشد، به معنی یک اتاق بوده و در جایی هموار است. اگر قسمت میانی دستگیره سوراخ نبوده و تماما به صورت پر شده باشد، در این حالت احتمالا در اطراف یک مورد تل خاکی قرار دارد.

یکی از اشکالی که در این مورد حرف برای گفتن دارد، وجود یا فقدان یک درب بر روی نشان چراغ در گنج یابی می باشد که خود نشانگر وجود تل خاکی است. در صورت وجود درب بر روی چراغ وترسیم آن به صورت یک دایره شبیه توپ، آن نیز بسیار قریب به یقین علامت وجود یک تل خاکی می باشد. علاوه بر این، علایمی هم که بر روی سمبل چراغ پیدا شده مشاهده می شوند، بایستی با دقت مورد بررسی قرار گیرند، اشکال و علایمی که در اینجا آورده شده اند، به طور یقین حاوی اطلاعاتی در مورد فرد آرمیده در تومولوس )تل خاکی(، هویت و هدایایی است که به همراه خود دارد.

ضمنا، تصویرنگاری برآمده و یا کنده کاری شده بر روی نشان چراغ در گنج یابی نیز دارای علایم فراوانی بوده و باید به عنوان سرنخی از گنجینه مخفی ملاحظه و بررسی گردند. علامت چراغ، از آخرین سمبل هایی است که برای دفینه ساخته می شود. علایم دیگری هم در فواصل دورتر منطقه قابل کشف است. از چنین علایمی می توان به سمبل های آتش و تیر (فلش) اشاره کرد. همراه با این علایم، سمبل چراغ نیز لازم است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه چراغدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 28 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

عقرب در دفینه یابی نشانه چیست؟

برای حل نشان عقرب در گنج یابی باید خصوصیات این را خوب بدانید. یکی از خصوصیات عقرب زهردار بودن و خطر آفرین بودنش است . به خاطر همین دفینه ایی را که می خواهید پیدا کنید رویش زهر ریختند یا تله فیزیکی دارد . در این نوع حفاری باید بسیار مراقب بود. دفینه ایی است که با دشواری و زحمت زیاد می توانید آن را پیدا کنید.

دفینه عقرب در استخر ،چاه های آب و یا در انبار های زیر زمینی نزدیک علامت است .اگر نشان عقرب در گنج یابی داخل غار است در این صورت گنجینه اش در انتهاترین قسمت غار است. دنبال سنگی بگردید که بتواند زیرش لانه عقرب باشد. گنجینه می تواند زیر این سنگ باشد . در اطراف و در زیر زمین می تواند اطاق کوچکی هم باشد. دیده شده است که عکس و نماد عقرب در معنی های مختلفی استفاده شده. کارهایی که با سختی و زحمت زیاد انجام شده عکس عقرب در اینجا موجود بودن یک خطر بزرگ را خبر می دهد.

مخصوصا در آسیاب، استخر،چاه، غارها، انبارهای زیر زمینی خیلی زیاد با خطر مواجه می شوید .تمام حوادث علائم ونمادها بطور کلی باید بررسی شود وبعد از اینکه تله فیزیکی را از کار انداختید جستجو را شروع کنید. اگر نشان عقرب در گنج یابی تنها باشد نشانه دفینه و خطر است. عقرب یک علامت نادر و یکی از نمادهای مسیحیان است . و در سنگ قبر کسانی که در خردسالی می میرند نیز می تواند دیده بشود

عقرب با دم و یا مسیری را که نگاه می کند می تواند جهت را نشان بدهد . عقرب یکی از علامتهای مهم راه زنان است.

توجه داشته باشید که در آن محل غار یا تونلی زیرزمینی باید وجود داشته باشد و حکاکی تصویر عقرب در کف زمین آن بر روی صخره یا سنگی می باشد که احتمالا در زیر خاک مدفون شده است. نشان عقرب در گنج یابی با دم یا چنگکهای خود به گنج اشاره می نماید. در قسمتی که به آن اشاره دارد، باید سنگی بزرگ باشد که قسمتی از آن در زیر زمین دفن شده است…

عقرب نشانگر راه حل بوده تا در ادامه کار ، بهترین راه را انتخاب نماییم!
یکی از ویژگی های عقرب، سمی و خطرناک بودن آن است، به همین دلیل در جایی که این علامت باشد، به تله فیزیکی و یا شیمیایی بسیار مهلک برخواهیم خورد که در حفاری باید بسیار مراقب بود. موفقیت در چنین مکانی بسیار دشوار است، ولی می توان با دقت و یک برنامه حساب شده و حرفه ای ، به گنجینه ای عظیم و ارزشمند، دست یافت.این گنجینه معمولا در نزدیکی برکه ها، چاه های آب ، قنوات و یا در انبار شراب یافت می شود.

توجه داشته باشید که در آن محل غار یا تونلی زیرزمینی باید وجود داشته باشد و حکاکی تصویر عقرب در کف زمین آن بر روی صخره یا سنگی می باشد که احتمالا در زیر خاک مدفون شده است. نشان عقرب در گنج یابی با دم یا چنگکهای خود به گنج اشاره می نماید. در قسمتی که به آن اشاره دارد، باید سنگی بزرگ باشد که قسمتی از آن در زیر زمین دفن شده است و در نهایت بعد از حفاری به اتاقی زیرزمینی بر می خوریم که پر از دفینه خواهد بود.

در اینجا متذکر می شوم که باید کوچکترین تغییرات بر روی خود علامت و نیز در طول کار، مورد بررسی و دقت قرار گیرد.و اینکه، معمولا در آسیابهای خاص، غارها، چاه ها، و راهروهای زیرزمینی، با این علامت روبرو می شویم.
نشان عقرب در گنج یابی به تنهایی نشان خطر و گنج است و در مکانهای مختلف معانی دیگری هم دارد و در همه جا نشانگر دفینه نمی باشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه عقربدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 28 / 3 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود