دلایل بوی دفینه چیست؟

اکثر اتاقکها در اثر گذر زمان براثر عوامل طبیعی مثل زلزلها درزهایی درونشون ایجاد مبشه و گازها تخلیه شدن و البته درمورد سیاست های کاری که اتاقک ها درجایی باشن که قبل رسیدن بهشون باید از دالان عبور کرد و تهویه هوا و هواکش براش طراحی شده باشه که هوا کاملا عبور و مرور داشته باشه. واینکه گاهی شما میبینید اتاقکی وجود داره که کاملا فضای دور با گل پخته و اهک عایق شده و شکاف ریز نمیتونه عاملی برای خروج گاز باشه.

ببینید درمورد بویی که گفته میشه بیشتر دوستانی که درشمال کشور کارمیکنن شنیدن بوی فاضلاب یعنی رسیدن به موفقیت و یعنی این بو همان بوی دفینه است؛ نه اینطور نیست .تو شمال به دلیل رطوبت بالا و وجود اهک و گل رس شما در عمق بالای چهار متر به دلیل گل و اهک و جذب رطوبت بوی بدی و گندیده ای رو احساس میکنید چون زیر زمین هوا تردد نداره و در همون لحظه برداشت خاک و برخورد هوای بیرون به داخل و ترکیبشون باهم شما چنیین بویی رو حس خواهید کرد.

خود اهک یک عامل اصلی گاز بسیار مخرب و کشنده است پس هر گازیو به دفینه مربوط ندید .نم اهک و بخارو گازش خود یک عامل تهوع و سرگیجه هست پس با سرکه و این موارد نمیشه جلوشونو گرفت خودتونو تو دردسر نندازید .درسته سرکه ملکولهای سمی رو میگیره ولی یادتون نره هر دمو بازدم در محل الوده چه با وجود گازهای طبیعی و مصنویی یعنی قدم آدمو به مرگ نزدیک میکنه.

و مورد بعدی استفاده از موتور برق ویا کمپرسور درون دالانها و فضای بسته یعنی خودکشی به دست بی عقلی و نادان بودن .

چندین مورد مرگو در این مورد گزارش کردن. دلیلشم اینه که باروشن شدن کمپرسور اکسیژن فضا کمکم تموم و جاشو به گاز کشنده که پراز کربن خام هست میده که یکهو احساس خواب الودگی و تهوع و سرگیجه و دراخر مرگ میشه.

لطفا بدون تحقیق گام برندارید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: بوی دفینه,خطرات دفینه یابی,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

فرق بین قبر و دفینه در چیست؟

بهترین گزینه چون عمقش کمه، مگر اینکه مقبره باشه که بحثش مفصله،  واسه قبر جوغن، اشکال گرد واشکال هندسی رو باتوجه به اعتقادات دوره طراحی میکردند واعتقاد به زندگی بعد مرگ داشتند. وبرای همین کسی میمرد بایه سری از وسایل شخصی دفن میکردند.

حالا اگه شخص فقیر بود با یه کاسه ووسایل شخصی ساده وبعضا این وسایلها رو هم نبود به علت فقرش وفقط یه کاسه سفالی وبود واگه شخص اوضاع مالی خوبی داشت که باسکه واگه جنگجو باشه باشمشیر و ابزار جنگی دفن میکردند وبعد از بالا تخته سنگی رو شمیشیر رو سنگ حکاکی میکردند تا برسونند که فرد جنگجو بود.

که اگه فرد جنگجو. با سربازها باشه دفن شده باشه حالت دیگه داره که درفاصله ۱۵تا۲۰متریش چند جوغن دریک راستا وکاملا باظرافت خاص جوغنها رو درست میکردند. ویه جوغن بزرگتر دروسط میگذاشتن. که میرسوند که جوغن بزرگ فرد مهمی وجوغنهای کوچکتر دورش نگهبان هستند.ودرفاصله ۷تا ۱۰متریش نشان دوم یاآبراه یا تخته سنگ یا اسکنه و… بود که مربوط به این قبر جنگجو. میشد ویا روی قبر سنگ ایستاده باحکاکی شمشیر بود. منظور از نگهبان
طبق همانطور که دربالا گفتم زندگی بعد مرگ، میباشد

و یه سری ها اوضاع مالی خوبی داشتند که دربالاترین نقطه کوه یا تپه و … دفن میکردند که فرمانده، حاکم محلی، شاهی که بانمادهای حیوانی وبا تندیسهای حیوانی حک میکردند.

برای قبر بالاترین نقاط برید چون از نظر مالی اوضاع خوبی داشتند ومهم هستند مگراینکه اگه دربالا ترین نقاط نباشه باعلایمی باشه مثل جوغن مربع ومثلث نشانه هاش باشه.

ولی درمورد فرق قبر و دفینه چیست ؛ دفینه اینگونه نبود دوستان، دفینه رو میزاشتن که روزی برگردند وبردارند. مثلا اون زمان بانک نبود وشخصی اگه مسافرتی یا از این شهر به شهر دیگه میرفتند از ترس راهزنها سرمایه خودشون رو دفن میکروند تا روزی برگردند وبردارند چه بسا خیلی هاش تابرگردند به دلایلی کشته میشدند به خاطر حالا جنگ وهزار یه چیز،، ودرمورد دفینه اون شخصی که میزاشت علایم ونشانه هایی رو واسش طراحی میکرد

هرنماد وهر نشانه ای که مربوط به دفینه میشه اول خودتون رو بجای اون کسی بزارید که دفینه رو گذاشته. اینطوری راحتر میتونید جاهای مهم رو پیدا کنید.

و کسانی هم بودند که گروهی دفینه هاشون رو میزاشتند که به این صورت مثلا۳تا۵نفرمیشدند و جایی رو درنظر میگرفتن و دفینه رو میزاشتند وعلایم ونشانه و تله هم طراحی میکردند واگه کارگرهم داشتند که مثلا اگه کارگر میگرفتند واسه درست کردن مکان دفینه دراخر که دفینه رو کار گذاشتند حتی کارگرها رو هم میکشتند که فقط کسی از مکانشون اطلاع نداشته باشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قبر,دفینه,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

تفسیر حیوانات تخم گذار در دفینه یابی چیست؟

درمورد نمادهایی که در واقعیت حیوانات تخم گذار هستن  به تنه وپشت لاکپشت دقت کنید ، به شیار روی لاک دقت کنید؛ وهمینطور شیب پشت نماد. این سه گزینه اشاره به این داره که درحال تخمگذاری هست و دقیقا در پشت نماد ومحل تخمریزی باید کاوش بشه.

خب حالا یک موردی باز به همین اشاره داره اینه که اگر نماد تخم گذاری درحال تخم گذاری باشه دو گمانه صدرصد وجود داره:

  • یک محل تخم ریزی
  • دوم اینکه در مسیر نگاه نماد باید سنگهای به شکل دایره در حالت چیدمان روی هم و یا کنار هم قرار داشته باشه و یا تل خاکی برجسته ای وجود داشته باشه که تک سنگی دایره ای شکل دقیقا در مرکز تپه وجود داشته باشه.

این مواردی هست که وقتی نیم تنه نماد درخاک فرو رفته باشه باید وجود داشته باشه وخارج از این موارد نیست.

حیوانات تخم گذار در گنج یابی –  لاکپشت

دوستان لاکپشت چون سرعت کم داره ولی بسیار دارای استقامت هست این یعنی عمق و سختی کار ودر حفاری صدرصد تخلیه سنگهای رودخانه ای بسیار و برخورد دیواریه ساروجی با استقامت بالا مثل لاک لاکپشت هست پس برای این کار باید امکانات درست باشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: حیوانات تخم گزار,تفسیر حیوانات تخم گذار,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

 

گمانه زنی مقابر باستانی چگونه است؟

یکی از اصولی ترین روشهای پایه در علم باستانشناسی و به ویژه گمانه زنی مقابر باستانی از منظر ارزشمند بودن این مقابر شناخت تاریخی و انتخاب درست این مقابر میباشد .

در علم باستانشناسی از منظر ارزش تاریخی و باستانی آثار بجامانده از گذشتگان هر نوع اشیائ و لوازم بجا مانده از دوران کهن چه از جنس فلز و چه از جنس سفال و سنگ دارای اهمیت و ارزش خاص خود میباشد . زیرا باستان شناسان با مطالعه بر روی این اشیائ و تحقیق بر روی آنها به اطلاعات مهمی از نوع و کیفیت زیست و زندگی در آن دوران کهن دست میابند و به نوبه خود از آنها بهرمند میشوند.

ولی از نظر باستان شناسی تجاری یا همان گنج یابی بسیاری از اشیائ و لوازم بدست آمده از گمانه زنی های محل ها و مقابر متاسفانه فاقد ارزش پنداشته میشود و بدتر از آن به دلیل نا آگاهی بسیاری از آن اشیائ تخریب و نابود میشود مثل کوزه ها و ظروف گلی و سنگی . بطور کلی گنج پژوهان فقط به دنبال اشیائ فلزی هستند و آن هم از جنس طلا یا نقره که تفکری غلط میباشد که باعث از بین رفتن بسیاری از آثار دیگر میشود .

در هر صورت انتخاب نوع محل گمانه بسیار مهم است .

هیچگاه از مقابر معمولی نباید انتظار آثار ارزشمندی داشت . همانگونه که مثلا از یک مقبره سرداری نظامی نباید انتظار حجم زیادی از اشیائ از جنس طلا داشت . بیشتر مقابر سرداری دارای لوازم شخصی آن فرد مثل ظروف مفرغی و نقره ، شمعدان و عودسوز نقره ، بازو بند مفرغی یا نقره و چند مدالیوم و انگشتر طلا و نقره با سنگ جواهر و یا سنگ های طبی یا سنگ پادزهر است .

اما بیشتر در مقابر باستانی متعلق به شاهزادگان و اشراف زن و یا عروسهای جوان از طبقه بالا که به علت های گوناگون مثل بیماری یا جنگ درگذشته اند میتوان به اشیائ و زیور آلات طلایی و نقره ای دست یافت که در نوع خود کمیاب و نایاب میباشد .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گمانه زنی,مقابر باستانی,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

 

قورباغه در دفینه یابی نشانه چیست؟

همیشه تمام نمادها دارای موارد گمراه کننده هستند.. و مهمترین موضوع در تفسیرها موضوع اولویتها هستند که چه چیزی بر چه مواردی برتری دارد. موضوع اول درمورد این نماد این است که خود یک قورباغه کامل و درست در روی پشت نماد یک قورباغه کوچک درست برعکس درحال نگاه کردن است..

خب اول اینرو بدونید درتفسیرها اگر دونماد همنوع وجود داشته باشد نماد کوچکتر اهمیت در تفسیر دارد تا نماد بزرگ.. بسته بودن دهان نماد بزرگ و جمع بودن دستو پا یعنی ایست .. نگاه نماد کوچک به پشت.. تخمگذار بودن نماد و محل تخمریزی نماد کاملا واضح و درست کارشده.. پس چون نماد تخمریز و کاملا نشسته شما نیاز به این ندارید که فاصله چندان دوری را بررسی کنید..

اولویت درست پشت نماد و زیر خودش هست.. بازهم چون کل نماد رو ما در دید نداریم و امکان اینکه جهت دهنده خاصی در طرف دیگر نماد باشه . .باز برسی در نهایت ده متری نماد برای دیدن سنگی متفاوت و احتمال وجود علامت ضربدر نیز باشد..

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه قورباغه,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

  

 

چاه های پلمپ در کجا وجود دارند؟

 وجود سنگی صاف در منطقه میتونسته برای کارگذاری و ایجاد هرگونه اتاقکی بسیار موقعیت مناسبی باشه چون برای این سیستم سقف محکم و استوار بسیار اهمیت داشته چه از نظر ماندگاری و رانش و موانع های طبیعی مثل زلزله پس دلیل انتخاب این نقطه برای ایجاد چاه بسیار عاقلانه است.. دوستان چاه های پلمپ به تعداد سه تا ودر عمق پانزده متر ایجاد میشده..
و هرسه از درون بهم راه دارند..

ومورد مهم از نظر دفینه گذاری حالت این چها به شکل یک مثلث ایجاد میشدند و اگر تک درختی در اون نقطه وجود داشته باشه که در جهت چاهی که درمسیر درخت قرار گرفته بین چاه و درخت اموالی با مقدار کم ولی ارزشمند قرار میدادند ولی اموال اصلی در چاهی قرار گرفته که در جهت جنوب وجود دارد که درکف چاه تونل های مرتبط با هرسه چاه قرار داده میشده که رست درمرکز نقطیه اتصال این سه چاه در عمق نهایت سه متری اتاقک اموال قرار گرفته که احتمال وجود تلرو هم در مسیر باید داد..در کاوش چاه اگر سنگی به نماد قلب که شکل طبیعی نداشته باشد جود داشت وبرخورد کردید بدانید نقطیه تله نزدیک است..

یک موردی که از طمع انسان استفاده میشده درون دالانهای باستانی درست در قسمت بالای تله زنجیر طلایی اویزان میشده که شخص برای برداشتن این قطعه صدرصد باید درنقطه ای قرار بگیره که محل عمل کردن تله هست و با گام گذاشتن روی نقطه برای برداشتن زنجیرر درست روی چاهی که از خاک بسیار نرم پرهست قرار میگیرد و در چاه سقوط میکند که برگشت خاک روی شخص ایجاد خفگی میکند..واینکه احتمال وجود نیزه در کف این تلها نیز وجود دارد...

 

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: چاهچاه های پلمپگنج یابیدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

 

گاز دفینه چیست و چه خطراتی دارد؟

گازهاي سمي موجود در محل دفينه ها یا گاز طلا و خطرات آن : يكي از جدي ترين و مرگ آورترين خطراتيست كه در كمين جويندگان گنج ميباشد گازهاي سمي موجود در محل دفينه ها ميباشد و بر اساس بررسي هاي دقيقي كه بعمل آمده وجود دو گاز سمي قطعي ميباشد اولين آن سيانيد هيدروژن بوده كه ميتوان آن را قاتل خاموش ناميد كه عوارض آن در جسد قربانيان بوضوح مشاهده شده است.

در منابع مختلف داخلي و همچنين منابع خارجي تاریخی و پزشکی، دلايل مختلفي براي آن ذكر ميگردد از وجود باكتري هاي غير هوازي در گنجينه هاي طلايي كه توليد سولفور و سيانيد ميكنند كه در واكنش با يونهاي هيدروژن مثبت که در محل دفينه ها توليد اين گازهاي مرگ آور قطعي ميباشد.

ولي بر خلاف طلا ، نقره خاصيت ضد باكتري دارد و بنابراین این پدیده در دفینه های نقره کمتر دیده میشود . در منابعي ديگر از آشنايي كامل تمدن هاي باستاني با تركيبات سيانيد و سولفور و استفاده هوشمندانه آنان از اين تله هاي سمي و شيميايي در دفينه ها خبر ميدهند .

اولين نشانه وجود گاز سيانيد هيدروژن بوي بادام تلخ است و اين گاز كاملاً بدون رنگ است . متاسفانه قرباني از زمان استنشاق اين گاز تنها كسري از دقيقه فرصت دارد كه پيش…

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گاز دفینه,خطرات گاز دفینه,دفینه یابی,آثار شناسی,گنج یابی

تاريخ : 29 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

نعل اسب خالی با جای میخ خالی در دفینه یابی نشانه چیست؟

تفسیر نعل درسته که باید دهانه باز رو بررسی کرد ولی شما به جای میخ ها دقت کنید.همشون پره و یکی خالی؛و این یعنی کلا سیستم تفسیر تغییر میکنه.و همینطور شیار روی نماد اگر همه میخ ها پر و یا خالی بودن شما در روبروی دهانه باز باید تخته سنگی تراش خرده و یا متفاوت با محیطو داشته باشید. حالا چون یک میخ متفاوت و به عنوان شاخص قرار گرفته یعنی مسیر بررسی جهت میخ متفاوت هست.

یعنی شش گام به سمت میخ متفاوت و عمق کار نهایت در سه تا چهار متری وجود دارد. نعل نشان از مالی سبک ولی با ارزش است صدرصد طلا موجوداست. گمانه بعد مسیر شیاری است که روی نماد قرار گرفته .اونشیار کوتاه یعنی دالانی درروبروی شیار وجود دارد چه طبیعی چه دستی البته نه در عمق بلکه روی زمین که با چیدمان چند سنگ بزرگ ایجاد شده .در انتهای دالان در کف مورد بررسی قرار بگیرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نعل اسب,نعل اسب با جای میخ خالی,دفینه یابی,آثار شناسی,گنج یابی

تاريخ : 28 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

چگونه خاک را در محل دفینه بشناسیم؟

اینکه در گذشته تمام دفینه ها رو اصول و مهندسی جاسازی شده باشد نیست.بارها درگذشته پیش آمده طبق اتفاقاتی مجبور به پنهان کردن مالی شدن پس دیگه اون نقطه نباید دنبال سنگچین و آهکو گل رس و…. باشید ؛ قرار نیست همجا همچی اصولی باشه.

بارها دیده شده برای کارهای ساختمانی مالی دراومده نه سنگچینی بوده نه آهکی پس امکان وجود مال در همجا میشه وجود داشته باشه.
فقط باید تشخیص اینو داد بعد از برداشت سطح گل طبیعی خاک پایین دست خورده هست یا نه این مهمه نه سنگو اهکو…..
پس این هنر خاک شناسی در گنج یابی شماست که راهنمای شماست.

و مورد بعدی درمورد سنگچین اصلا دلیلی نداره باری که در عمق کم باشه سنگچین داشته باشه پس باری که بهتون گفتن تو سه متره دیگه دنبال سنگچینو لایه نگردید نه اون واسه دفینه های بالای شش مترو …..

یکی از نشانه های وجود دست خوردگی خاک اینه که به طور مثال مزرعه گندمی وجود داره که چندین ساله در فضای سه در چهار همیشه رشد کم دارن یا گندمها خوششو میفته و ایستاده نیستن رنگشون با باقی فرق میکنه و ضعف دارن .اگر سالها در یک نقطه چنین چیزی دیده شد بدونید خاک اونجا جای برسی داره و در عمق سه متری موردی وجود داره که خاک بالارو آلوده کرده.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خاک,خاک شناسی,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 27 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

 

 

اجساد بدون سر در دفینه یابی دارای چه معنا و مفهومی هستند؟

درمورد قبور و دفینه ها مواردی خاص وجود داره  یکی اینکه گاهی جسدی دیده میشه در عمق بالای چهارمتر بدون سر  جایی چنین نمادی دیده شد شک نکنید سرو در جای،دیگه برای رسیدن به هدف قرار دادن یعنی با کاوش درست شما به جمجمه برخورد میکنید و این یعنی مسیر درست و ادامه یا مثلا نبود ساق پا که در پاینتر و یا چندمتر با فاصله چپ یا راست در کار دیده میشه

دلیل جدا بودن اعضای بدن وجود مالی در عمق که بعداز انجام مهندسی کار و جاساز دفینه با کشتن و قربانی کردن خدمتکاری که کار حفاریو انجام داده از،اعضای بدنش برای کروکی همون مال استفاده شده

 

پس چنین مواردیو طبیعی نبینید همشون دلیل دارن.البته چنین مکانهایی دارای نسخه هستند که درون نسخه درمورد تمام این موارد توضیح داده شده است.
در کاوش چنین مکانهای حتما ایمنی و رعایت بهداشت کاری بسیار اهمیت دارد به دلیل تخریب اجساد مکان الوده و دارای ویروس در عمق خاک است.

اگر دو جسد در روبروی هم بدون سر در عمق بالای سه متر دیده شد بین دوجسد رو برید به پایین حتما به سرجفتشون برخورد میشه و مسیر دقیقا بین دو جسد درست است.

دقیقا مثل دونماد شبیه به هم که اگر روبروی هم بودن بینشون کاربشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جسد,جسد بدون سر,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 27 / 5 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود