چرا درب غارها را پلمپ میکردند برای این منظور مطالب زیادی وجود دارد که در متن زیر به آن می پردازیم . درمورد پلمپها مواردی که جالب هست و باید دانست این هست که چرا اصلا یک شخص بعداز پنهان کردن اموالش باید خروجی رو و یا همون درب رو جوری طراحی کنه که همه متوجه وجودش بشن؟

چرا باید یک فضای برجسته و دایره ای شکل با شیاری در دورش به صورت عمیق ایجاد بکنه مثل عکس پایین که نشان از وجود درب باشه. خیر اصلا اینطور نیست وقتی به چنین موردی برخورد کردید و صاحب مال سعی براین داشته ونیت براین داشته چشم شما سمت این نقطه کشیده بشه شک بر این نکنید یکجای کار میلنگه و فقط نیت بر گمراهی شما نیت بر جلب توجه شما به جای کاذب رو داشته.

یکم درست فکربشه میفهمید بنده با جاسازی مالم نمیام دربو جوری بسازم که شما ازصدمتری متوجه وجود مالی بشید.میام جوری کارمیکنم که کنار درب باشید نتونید تشخیص بدید واین یعنی دربی که درانتها به دفینه میرسه چنین دربی یعنی وجود مال و خزانه.

و اینو باید بدونید تمام دربها و مسیری که شمارو باید به درب برسونه باید نشانه هایی رو داشته باشه مثل سر پرنده و چهارپایان و… .شک نکنید درب ورودی کاملا صاف و همرنگ سنگهای اطراف هست و خیلی تفاوت کوچکر و شاید بتونید احساس کنید .

نکته اصلی اگر بالای دربی مشکوک به ورودی حالت طاقچه وجود داشت و زیر طاقچه جوغن به صورت دهنه به پایین و نگاه به اون نقطه داشت احتمال وجود درب بودن اون نقطه بسیار هست و امیدوار کننده است. اگر کنار درب یک رخ بسیار کوچک حالت نیم رخ نگاه به درب داشت اون نقطه میتونه ورودی باشه و همینطور اگر دور درب با ملاتی به رنگ اهک و دارای دانه های سیاه دیده شد میتونه امیدوار کننده باشه  .وهمینطور وجود سنگچین بالای درب که تایبد بر تله بودن داشته باشه واحساس کنید با شروع کار امکان ریختن ومسدود کردن دربو داره میتونه امیدوار کننده باشه ودراخر نود درصد دربها سمت طلوع افتاب قرار دارند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: غاردفینه غارغار دستکندغار طبیعیغار مصنوعیغار پلمپ شدهدفینه غارورودی پلمپ شده

تاريخ : 28 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

روش خنثی کردن تله های داخل راهروی دفینه

برای خنثی کردن تله های فیزیکی و تله های شیمیایی ابتدا باید با محل استفاده از این تله ها آشنا باشیم و بدانیم که از کدام تله در چه قسمتی استفاده شده است تا با یک راهکار مناسب و کم خطر بتوانیم این تله ها را از کار بیندازیم و به سلامت از آنها عبور کنیم.

بیشتر در قسمتهای جنوبی و خشک کشور از دالان استفاده میشده و در شمال و قسمتهای مرطوب کشور کمتر دیده میشه به دلیل رطوبت و اینکه احتمال جمع شدن اب در گذر زمان بیشتر اتاقک با ساروج های ضخیم استفاده میشده و کاربرد اتاقک بیشتر هست.تله هایی که در راهروها به کار رفته میشه بیشتر در کف راهرو طراحی میشده و رانش و نشست کف راهرو دیده شده.

اصولا در دفینه هایی که دالان براشون ایجاد میشده صدرصد دو یا چند راهرو برای گمراهی کاوشگر ایجاد میشده که درانتها درب به شکل پلمپ البته کاذب برای گمراهی شخص ایجاد میکردن .برای گمراه نشدن فقط کافیه به دیواره راهرو دقت کنید و نشانهای وجود تله و درستی مسیرو با کوچکترین نشانها تشخیص بدید .

وجود لباس و ماسک برای کارهای دارای دالان الزامی است و سعی کنید در کنار کارشناس مخصوص کار رو پیگیر بشید در اطراف قلعه ها و کاروانسراها وقتی به این سیستم کاری برخورد کردید اگر در رویه دیواره و ورودی عکس برجسته شتر دیده نشد اون منطقه ربطی به دفینه نداره و کارایی متفاوت با این موضوع داشته پس قبل از وارد شدن مسیر کاملا بررسی بشه

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تله های فیزیکیتله شیمیاییتله مکانیکیدالان دفینهدالان گنجراهروی دفینهماسکگنج نسخه گنجتونل های دفینه

تاريخ : 28 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

در گذشته برای مخفی کردن دفینه های خود از اصول و مبانی خاصی استفاده می کردند تا از این طریق به بهترین نحوه برای نگهداری از اموال خود محافظت کنند این اصول بسته به دوره تاریخی ،مناطق جغرافیایی و آداب رسوم ملت ها و اقوام مختلف متفاوت هستند.

یهودیان= شمال شرق و جنوب شرق غیر یهودیان= شمال غرب و جنوب غرب

و اما در جهت های دیگر نیز استفاده میشده مثال شمال-جنوب-شرق-غرب و عمدتا بر این منوال بوده :منازل-عبادتگاه-سد-چاه-حدود بین قبایل

اشاره ها بر ۳ نوع تقسیم می شوند

-۱ اشاره های توجیهی

-۲ اشاره های تکمیلی

-۳ اشاره های تثبیتی

اشاره های توجیهی در دفینه یابی :

مسافت و طول هدف تا اشاره با دلایل معین مشخص شده که میتوان به این اسامی اشاره کرد عقرب-پای حیوانات و انسان یک جوغن (منظور از جوغن مربع دایره مستطیل و غیره میباشد) مارمولک-پرندگان و شتر را نام برد

اشاره های تکمیلی در گنج یابی :

اشاره های تکمیلی به نوعی وابسته به اشاره های توجیهی هستند و در واقع بعد از مشخص کردن مسافت و متراژ اشاره های توجیهی میشود به اشارهای تکمیلی رسید که در بعضی اوقات تا ۱۸۰ درجه مسیر را تغییرمی دهند و ممکن است که هیچ گونه اشاره و نشانه ایی برای رفتن به طرف هدف نداشته باشند و در اینجا باید از تجربه و مهارت شخصی استفاده نمود و اشاره های تکمیلی میتوان به این موارد اشاره برد جوغن شامل مربع دایره وغیره- شیار-کله و یا سر میخ-زبان مار-دم عقرب-صلیب و عقرب-یک حرف الفبا در کنار یک عقرب-پای اسب-عکس گوش رو صخره-لاک پشت و مربع های آن

علائم و نشانه های اشاره های تثبیتی در گنج و دفینه :

این اشاره ها بر روی صخره نقش بسته میشوند و هدف زیر و یا در یکی از کناره های اشاره قرار میگیرد و کالً از سه متر مربع بیشتر دورنیست ومعموال درزیر خاک بصورت اتاق قرارمیگیرد و دربعضی اوقات یک سنگ کوچک دیگر بر روی این صخره وجود دارد که از هر طرف به آن نگاه کنید بصورت دایره دیده میشود .

از اشاره های تثبیتی میتوان به این مورد اشاره داشت مار بدون چشم – حرف ال برروی صخره عقرب و یک نشانه اویک حرف اافبا- جوغن و یک صورت انسان- صلیب کوچک که ضلع های آن مساوی باشد سنگ یا صخره روشن تقریبا به قرمز کم رنگ – عکس آهو که سرش روبه پایین است -مرغ همراه با تخم هایش- پا همراه با انگشتان بصورت مساوی- جوغن برعکس- شتر پارک شده یا نشسته که سر آن انحنا دارد- زن حامله- شیاری عمیق که طول آن بیشتر از ۷۰ سانت باشد – و جوغن هایی که شکل خاصی دارند.

اشاره های بیزانسی و یهودی شامل مار- ستاره- شمعدان- هلال ماه شعله آتش- شمشیر و خنجر- مثلث-دایره- شیارقوس دار

اشاره های روم و بیزانس- بیشتر از رموز حیات استفاده می کردند حیوانات شامل – لاک پشت – مارمولک – قورباقه – عنکبوت – سوسمار- شیر- شتر-گوسفند انواع مارها پرندگان شامل- جغد- شاهین -گنجشک و قناری-کبوتر

اعضا حیوانات- سر شیر- سر گوسفند – سرشتر- پای شتر- نعل اسب- پنجه پرندگان – اعضا انسان- صورت دست -چشم – پا – اعضا تناسلی رموز دینی- خورشید – صلیب – تاج – خنجر و غلاف – مثلث – دایره – شیار -شیار قوس دار

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جهت یابی گنج یابی دفینه یهودیان نعل اسب خمره در گنج یابی

تاريخ : 28 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

در بسیاری از نقاط ایران گوردخمه های فراوانی دیده می شود که بر اساس باور های دوران زرتشتیان ساخته شده و امروز بسیاری از آنها سالم و بکر در سینه کش کوه ها دیده می شود.در ایران باستان ، زرتشتیان معتقد بودند که نباید جنازه ها دفن شوند چون باعث آلودگی عناصر چهار گانه طبیعت (آب ،باد،خاک و آتش )می شود بنابر این از دخمه ها برای جمع آوری و نگهداری اجساد استفاده می کردند.

بخشهای مختلف دخمه

۱-جاده دخمه؛ ۲- درب سنگی یا آهنی دادگاه؛ ۳- كتیبه دخمه؛ ۴- حلقه مردگان مرد؛ ۵- حلقه مردگان زن؛ ۶- حلقه مردگان كودك؛ ۷- استودان (استخوان دان) یا سراده

پس از آن كه بدن مرده را به درون دخمه می گذارند، پرندگان لاشخور در مدت كوتاهی كه از یكی دو ساعت بیشتر نمی شود، همه گوشت بدن مرده را می خورند و استخوان ها را باقی می گذارند.

پس از این كه گوشت مرده، خورده شد، ماموران دخمه، استخوان های خشك شده را در چاهی كه در وسط دخمه قرار دارد می ریزند و روی آن آهك و گوگرد یا تیزاب می ریزند تا {استخوان ها} بسوزد و خاكستر شود و به وسیله آب باران به چهار چاهی كه در چهار طرف چاه اصلی است برود.

بدنه چاه اصلی با سنگ و سیمان پوشیده شده است تا مادام كه استخوان ها در آن جا است و هنوز به وسیله آهك و گوگرد متلاشی و پاك نشده، میكروب به خارج سرایت نكند. بعد از آن كه استخوان ها، خاكستر و ضد عفونی شد، به وسیله آب باران شسته شده و به چاه هایی كه ته آن ها از شن پوشیده شده می رود و در حالی كه در وسط راه از چند دستگاه صافی و پاك كننده نیز رد می شود به زمین فرو می رود.

بنا بر عقاید زرتشتیان دفن مردار موجب آلودگی عنصر مقدس خاک می‌گردید.دیده شده که بسیاری از مردگانی را که در قدیم در دخمه می‌گذارده‌اند، روز‌های بعد زنده شده و به میان جماعت بازگردانیده می‌شدند!

این موضوع هم لازم به ذکر است که در دین زرتشت ناراحتی و شیون برای مردگان کاری ناپسند و شدیدا منع شده است.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گوردخمه, گوردخمه زرتشتی, قبر گبری

تاريخ : 10 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

در گذشته ما گورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی که وبا یا طاعون می آمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند. در همینجا یک مطلب بسیار مهم را برایتان بگویم و آن اینکه کسانی که قبری را میشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست و حتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را از استخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید.
جنازه هایی که در غارها و زاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد و جنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.
هر قبرستان و هر گوری دارای اموال نمی باشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.
در هر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که باید بتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیر است.
اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد. در بسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آن چهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند.
در ایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت است و میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبر یهودیان دارای فلش است).
و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروند و میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیدا کرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که در طابوت طلا یا نقره یا سنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند. و در عمق کم اینکار انجام نمیشد. برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردند و آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنین دزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند. در کنار این جنازه ها حتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند. پس اگر کسی گفت جنازه ای در آورده بدون اموال بدانید که احتمال دروغ گفتن آن زیاد است.

قبرهای گبری معمولا در نقاط بلند و روبه دره قرار دارند. اکثرآ دارای جنس هستند روی هر قبر با تخته سنگ پوشانده میشده که حتی با یک میلگرد هم میتوان قبر گبری را پیدا کرد….در فقیرترین قبر انان  یک یا دو کاسه سفالی قرار دارد و قشر متوسط و پولدار انان لوازم شخصی انان هم قرار داده میشد مانند زیورالات،خنجر،سپر و در معدودی از انان نسخه گنج مربوط به اموال شخص مرده و در برخی از انان اسب یا قاطر یا سگ شخص هم با او بخاک میسپردند(این اجناس فقط بخاطر اعتقاد مردمان آنزمان به زندگی پس از مرگ بوده)
بالاترین قبر گبری مربوط به موبد و سردار انان میشد که در اول صف قبرها قرار میگرفت و در عمق نسبتآ بالایی نسبت به سایر قبرها میبود و داخل قبر و بیرون زیر خاک اطراف قبر هدایایی قرار میگرفته..در قبرهای گبری بیماریهای مسری وجود دارد که بعد چندهزار سال هم از بین نمیرود..مواظب باشید و با پوشش کار کنید…….

آثار کشف‌شده از خانه‌هایی که مرکز مبادلات اشیای باستانی به‌صورت غیرقانونی و بازار سیاه است، عمدتا در موزه‌های شمال کشور نگهداری می‌شوند که نمونه‌هایی از آنها در موزه آمل نیز قابل مشاهده است، با این تفاوت که به گفته یک استاد باستان‌شناسی در دانشگاه محمودآباد، محل کشف اشیای باستانی فروخته‌شده در معاملات زیرزمینی قاچاقچیان آثار باستانی، آمل نوشته شده است. در حالی‌که بسیاری از این اشیا از گورستان‌های باستانی و توسط همان قبرکن‌ها بیرون آمده است. قبرکن‌های شمال کشور بسیار متفاوت از گورکن‌ها با زندگی در گورستان‌ها و شناسایی قبرهای تاریخی در شمال کشور -که نظارت بر محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی آن بسیار ضعیف است- به خرید و فروش غیرقانونی آثار باستانی کشور مشغول هستند بدون آنکه برای زندگی در گورستان‌ها مورد مواخذه قرار بگیرند.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مقبره, قبر گبری, دفینه مقبره, مقبره پادشاهان, مقبره ساختگی

تاريخ : 10 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

چاه قلعه

بارها پیش می آید که در حین حفاری  در قلعه ها به چاهایی برخورد می کنیم که کار حفاری را سخت و گاها متوقف می کند و در بسیاری از این موارد حفاری چاها سخت و دشواره و خطرناک و اکثرا ریزشی هستند که جان حفاران را تهدید می کند. حال ببینیم که این چاها چگونه باید حفاری و رمز گشایی شوند.

در قدیم از بعضی از چاه ها به عنوان پناهگاه و راه های ورود و خروج قلعه ها و تپه های باستانی که به عنوان قبرستان و یا حتی قلعه های خاکی دیدبانی بود استفاده میشد .شما در اکثر مکانها این چاه هارا مشاهده میکنید که کاملا خشک هستند و به این می اندیشید که این چاه برای چی بوده در صورتی که کاملا خشک است

کاربرد چاه در گذشته

در گذشته به دلیل جنگ های مکرر و حمله دزدان و دولت های بیگانه و حتی جنگ های داخلی به قلعه های نظامی اساتید و معماران به این فکر افتاند که در این قلعه ها راهی را طراحی کنند که در موقع حمله و یا فتح قلعه بتوانند راه فرار ی برای افراد سلطنتی داخل آن داشته باشند و یا از آن به عنوان پناهگاه اسفاده کنند که دشمن هم به ان شک نکند پس این چاه ها را طراحی کردند و خوب هم جواب داد و کسی هم به این چاه ها شک نمیکرد و همه آن را به عنوان چاه خشک شده و یا از کار افتاده می پنداشتند و همین باعث شد که کم کم این طرح در قدیم جا بیفتد و از آن به عنوان چیزهای دیگه هم استفاده شود به خصوص مخفی کردن دفینه در این چاها .

طراحی چاهای قدیمی که به منظور محل دفینه استفاده می شده بسیار متفاوت بودند که در ادامه به آن می پردازیم.در این چاه ها قانون خاصی رعایت میشد که یک نمونه آن عمق مشخص آن بود که یا ۱۳ متری بود یا ۳۳ متری و تعداد کمی هم ۶ متری و نمونه دیگر آن طرح ساختار آن بود که به صورت قیفی یا گرد و یا مستطیلی بود و راهی از زیر این چاه ها باز میشود که در اول به صورت اتاقی خالی میباشد که بعضی از این اتاق ها تو در تو و بعضی هم طاق دار هستند ولی قانون اکثر آنها یکی است و از پشت یا سقف اتاق راه باز میشود و به راه و یا تونل متصل میشود جلوی اکثر این تونل ها سنگی عظیم نهاده شده که راه را مسدود کرده و اول راه به صورت شتر گلویی میباشند که آب به داخل نفوذ پیدا نکند و در ادامه راه تله و در آخر هم به اتاق اصلی که اتاق دفینه میباشد راه پیدا میکند .یک سری از این چاه ها در کمره بار دارند قسمتی که قیفی شکل است و رنگ و یا آجر در آن قسمت فشرده تر است . و از نشان خاصی در آن استفاده میشود مانند کمان و فلش و … .

نشانی که در بالا برای این چاه ها استفاده میکنند به چند صورت است :

1- درخت قدیمی و کهنسال که چاه در زیر درخت و یا جلوی آن است و یک قبر هم در جلوی درخت وجود دارد و قبر متعلق به آخرین شخصی است که جانش را در این راه گرفتند که مکان فاش نشود .

2- وسط قلعه های خاکی عظیم و یا کنار قلعه های واقعی نظامی و کنار سنگ های عظیم الجثه . آثاری که نشان دهنده این چاه ها میباشد علامت مربع روی سنگ به صورت فرو رفته و یا سوراخ به صورت تکی روی سنگ های تراش خورده میباشد . اکثر این چاه ها هم به صورت دست چین با حاک پر شده اند .

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه چاه, گنج چاه, چاهای روی قلعه ها

تاريخ : 10 / 2 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود