راز گورستان ۴۰۰۰ساله تاکلاماکان با جنازه های سالم

گورستان ترسناک و دور افتاده صحرای تاکلاماکان، بر بلندای یک تپه ماسه ای بسیار بزرگ قرار گرفته است. چوب هایی که از میان ماسه های این کویر سر برآورده اند، در واقع سنگ قبرهایی هستند که در طول زمان به دلیل باد و طوفان های شن شدید، صدمات زیادی دیده اند. تابستان های بسیار خشک، زمستان های بسیار سرد و وجود شن و ماسه، در طول زمان باعث شده اند تا جنازه هایی که در این قبرستان دفن شده اند، سالم بمانند. به طوری که هنوز هم می توان خطوط چهره و قیافه این افراد را به خوبی تشخصیص داد!
یکی از این اجساد مومیایی شده، “زیبا روی ژیائوهی” (Beauty of Xiaohe) نام دارد. به نظر می رسد که این زن در زمان حیاتش یکی از زیباترین افراد این منطقه بوده است. بدن او بسیار سالم باقی مانده است، به طوری که حتی مژه های فر خورده او هنوز هم مشخص هستند. گورستان صحرای تاکلامان در چین، در اوایل قرن بیست میلادی به وسیله یک شکارچی محلی به نام “Ördek” کشف شده است. این شکارچی بومی، هنگامی که در حال گشت و گذار در منطقه ای از صحرای تاکلاماکان چین بود، ناگهان با منظره عجیب چوب هایی از خاک در آمده و بقایای استخوان ها و اجساد انسانی رو به رو شد. او در این زمان بسیار وحشت زده شد و سریعا کویر را ترک کرد و دیگر به آنجا باز نگشت!
چند دهه بعد، یک کاوشگر و باستان شناس حرفه ای سوئدی به نام “Folke Bergman” در حال مطالعه صحرای تاکلاماکان برای یافتن نشانه هایی از جاده ابریشم بود، که شخصی او را با Ördek آشنا کرد. Ördek قبول کرد که راه گورستان صحرای تاکلاماکان را به او نشان بدهد، ولی به دلیل وحشت زیاد، حاضر نشد تا خودش دوباره به آن مکان باز گردد. برگمن پس از ماه ها تلاش، سرانجام این گورستان را پیدا کرد و نام “گورستان اوردک” را بر آن نهاد.

برگمن در حفاری های خود حدود ۱۲ جنازه را از دل خاک بیرون کشید. او همچنین حدود ۲۰۰ اثر باستانی را از این منطقه کشف کرد. او یافته ها و نتایج مطالعات و حفاری هایش را به طور دقیق در کتابی با عنوان تحقیقات باستان شناسی در سینکیانگ مخصوصا منطقه لوپنور (Archaeological Researches in Sinkiang Especially the Lop-nor Region) منتشر کرد. اگر شما هم می خواهید، می توانید نسخه دیجیتالی این کتاب را به طور آنلاین از اینترنت دانلود کنید. یکی از مواردی که توجه برگمن را به خود جلب کرد، شکل عجیب و غریب تابوت های این قبرستان بود که شبیه به قایق هایی واژگون شده بودند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گورستان ۴۰۰۰ساله، تاکلاماکان،گورستان تاکلاماکان چین

تاريخ : 30 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

کاروانسرای تی تی سیاهکل

کاروانسرای تی تی را با کمی جا به جایی فعل و فاعل، تی تی کاروانسرا نیز معمولا می شناسند. این کاروانسرا همانطور که در ابتدا گفتیم، در شهرستان سیاهکل قرار گرفته است و از جهت های مختلف در ۲۵ کیلومتری شهر لاهیجان و ۷۵ کیلومتری شهر رشت و در سمت راست ساحل شیم رود و محل تلاقی آب شیم رود و بابا کوه قرار گرفته است. کاروانسرای تی تی در سیاهکل در سال ۱۳۷۵ به شماره ی ۱۷۸۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.
البته این کاروانسرا تنها جاذبه ی شهرستان سیاهکل نیست و خودِ سیاهکل خود به تنهایی یک جاذبه ی زیبا در این خطه است. شهرستان سیاهکل با دارا بودن موقعیت جلگه ای در فاصله ی ۱۵ کیلومتری شهر لاهیجان قرار گرفته است و از آن رودخانه ی کوچکی به نام شمرود، دقیقا از وسط آن عبور می کند که بسیار زیبایی خاصی به این منطقه اعطا کرده است.

منطقه ی سیاهکل
نام این شهر گیلانی از دو کلمه ی سی و کل تشکیل شده است که واژه ی سی به معنی پای کوه و واژه ی کل به معنای جایگاه است و اشاره به موقعیت توپوگرافی این منطقه دارد که البته این واژه به مرور زمان به سیاهکل تغییر یافته است و همانطور که گفتیم، این شهرستان که در استان گیلان قرار گرفته است در حال حاضر، دارای دو بخش مرکزی و دیلمان می باشد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که کاروانسرای تی تی یعنی کاروانسرای شکوفه زیرا تی تی در زبان گیلکی به معنای شکوفه است و از آن جایی که در زبان گیلکی مانند زبان انگلیسی جای صفت و موصوف بر خلاف زبان فارسی عوض می شود، بنابراین نام اصلی این کاروانسرا، تی تی کاروانسرا می باشد. خاطرتان باشد، کمی بالاتر گفتیم که این کاروانسرا بسیار قبل تر ها اهمیتی استراتژیک داشته است که ما علت آن را به شما می گوییم.
زمانی که این کاروانسرا ساخته می شد آن هم در روزگاری که کاروانسراهای بسیار کمی و انگشت شماری در شمال کشور ساخته می شدند، در این منطقه کاروانسرای تی تی ساخته شد که در ادامه درباره ی آن بیشتر توضیح خواهیم داد. ساخت این کاروانسرا در واقع گوشه ای از اهمیت مسیر عبوری سیاهکل و موقعیت استراتژیک این شهر را نشان می دهد.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سیاهکل،کاروانسرای تی تی ،کاروانسرا،دفینه های کاروانسرا،دیدنی های استان گیلان

تاريخ : 30 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

روستای گنج حاجی آباد

روستای گنج حاجی آباد یکی از گنج های معروف ایران
یکی از گنج های ایران در استان هرمزگان و در شهرستان حاجی آباد این استان قرار دارد. در این شهرستان روستایی وجود دارد که نامش گنج است! روستای گنج در دهستان طارم هرمزگان قرار دارد و جمعیت آن طبق آخرین آمار حدود ۱۹۸ خانوار بوده است. شهرستان حاجی آباد شمالی ترین بخش در استان هرمزگان است و در مجاورت استان کرمان قرار دارد. دهستان طارم یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی ایران است و آثار تاریخی و باستانی فراوانی در این منطقه کشف شده است. قلعه تاریخی در بخش ورودی حاجی آباد قرار دارد و باستان شناسان آن را متعلق به دوران ایلخانان و تیموریه می دانند. هر چند تخمین زده می شود که در دوره صفویه هم از این قلعه استفاده می شده است. علاوه بر این، قلعه های مختلفی در نقاط مختلف وجود دارد که بسیاری افراد در پی یافتن گنج در آن ها تردد می کنند. محوطه تاریخی طارم، گورستان های تاریخی، کاروانسرای تاریخی گهکم و … از جمله بی شمار منطقه های تاریخی و باستانی در شهرستان حاجی آباد هستند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روستای گنج حاجی آباد، گنج های معروف ایران،هرمزگان،دیدنیهای استان هرمزگان

تاريخ : 30 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

کاسه سنگ

آیا جوغن ما را به دفینه می رساند؟

بسیاری از کاربران با بنده تماس دارند و می گویند که کارشناسان دیگر معتقدند که جوغن نماد دفینه نیست بنده هم دقیقا به همین مطلب دوستان صحه می گذارم و عرض میکنم جوغن نماد دفینه نیست و نماد قبره . اما باید یادمان باشد که در ایران باستان متوفی را با اموال دفن می کردند .به همین دلیل جوغن ما را به قبوری می رساند که دفینه دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جوغن،جوغن با ارزش،کاسه سنگ،قبر گبری،آیا جوغن ما را به دفینه می رساند؟

تاريخ : 28 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

قنات

قنات یا کاریز به مجرای تونلی شکلی که در زیر زمین کنده شده تا آب در آن جریان یابد می‌گویند. این مجرا که در عمق زمین برای ارتباط دادن رشته چاه‌هایی که از «مادر چاه» سرچشمه می‌گیرد به منظور هدایت آب و مدیریّت آب برای کشاورزی و سایر مصارف به کار گرفته می‌شود. این کانال ممکن است تا رسیدن به سطح زمین هزارها متر طول داشته باشند و سرانجام آب این کاریزها به روی سطح زمین می‌آیند که به این محل دهانه کاریز، سر قنات، یا مظهر می‌گویند.
ایرانیان باستان در چندین هزار سال قبل دست به این ابتکار جدید زده و آن را کاریز یا کهریز نام نهادند. نخستین قنات دنیا و طولانی‌ترین قنات دنیا در شهر زارچ استان یزد واقع شده‌است. با این اختراع که در نوع خود در جهان تا کنون بی‌نظیر بوده‌است، می‌توان مقدار قابل توجهی از آب‌های زیرزمینی را جمع‌آوری کرد و به سطح زمین رساند، که همانند چشمه‌های طبیعی، آب آن در تمام طول سال بدون هیچ ابزار کمکی از درون زمین به سطح زمین جاری می‌گردد تا زراعت و سرسبزی و باغ‌های میوه را به همراه آورد. کاریز که توسط کندی کاران مقنیان ایرانی اختراع شده، هزاران سال قدمت دارد. این حرفه به همراه خود ساعت آبی و آسیاب آبی را نیز به همراه آورده است قدمت بسیاری از کاریزهای ایران، از پنج-شش هزار سال متجاوز است و عمری برابر با تاریخ کهن ایران دارد. با وجود این که چندین هزار سال از اختراع آن می‌گذرد هنوز هم این روش استفاده از آب در برخی از روستاها و مناطق مسکونی و کشاورزی و دامداری کشور معمول و متداول است و حتی رکن اصلی کشت و زرع در نواحی خشک است. این اختراع که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده، بعدها از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفادهٔ مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته‌است. البته گوبلو معتقد است که کاریز، ابتدا یک فن ویژه آبیاری نبوده، بلکه به طور کامل از تکنیک معدن نشأت گرفته و منظور از احداث آن جمع‌آوری آب‌های زیرزمینی مزاحم (هرزه آب‌ها) به هنگام حفر معادن بوده‌است!؛ اگرچه در گسترهٔ فرهنگی ایران، از معادن «مس» و احتمالاً «روی» موجود در کوه‌های زاگرس، در هزارهٔ دوم قبل از میلاد مسیح بهره‌برداری شده‌است اما این نظر گوبلو چندان علمی بنظر نمی آیدو با مطالعات میدانی در مورد قناتهای ایران همخوانی ندارد.
آب‌انبار حوض یا استخر سرپوشیده‌ای است که برای ذخیره آب معمولاً در زیرزمین ساخته می‌شود. در مناطق کم‌آب و کویری آب انبار را از آب باران یا جویبارهای فصلی پر می‌کنند. آب انبار تاریخ طولانی در ایران دارد. امروزه هنوزهم آب انبارهایی از قرن ۱۳ ام باقی مانده‌اند. آب انبارها قابلیت اتصال به شبکه‌های کاریز را داشته‌اند. سطوح داخلی آب انبار معمولاً یک بار در سال لایه روبی می‌شده‌اند. پس از اختراع آب انبار به وسیله ایرانیان، آب انبارهای عمومی زیادی در شهرهای مختلف مانند قزوین، یزد، نایین، کاشان، زواره، شهرری، شیراز، هرات، بلخ و بسیاری دیگر از شهرها برپا شدند. در ابتدای قرن ۲۰ ام تعداد آب انبارهای قزوین ۱۲۱ عدد گزارش شده بود. امروزه تعداد ۳۰٬۰۰۰ قنات فعال درایران وجود دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: منابع آب باستان،چاه باستانی،چاه قدیمی،قنات،کاریز

تاريخ : 26 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

نرم افزار فرکانس فلزات

نرم افزار فرکانس فلزات مخصوص ردیاب های آنتنی

بسیاری از کاربران که از دستگاه ردیاب جیوه ایی یا ردیاب های آنتنی دیگر استفاده می کنند بدنبال دادن فرکانس فلزات بدستگاه هستند تا جستجوی آنها کامل و بدون خطا باشه . این نرم افزار قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید را دارد و با یک کابل رابط به دستگاه وصل می شود تا بعد از دادن فرکانس به شکل صحیح کار جستجوی فلزات انجام شود.
شما با این نرم افزار می توانید به شکل کامل و بدون خطا کار جستجو و ردیابی فلزات در زمین را انجام دهید.

این نرم افزار این قابلیت را دارد که کاربران به شکل دستی و یا اتوماتیک فرکانس فلزات را وارد و آن را جستجو کنند.

برای تهیه این نرم افزار به سایت http://denar.sellfile.ir مراجعه نمایید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نرم افزار فرکانس فلزات ردیاب های آنتنیجدول فرکانس فلزات

تاريخ : 25 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

سنگ های شفابخش

سنگ دُر دُر بر دو شکل کلی هست. کوهی و بیابانی و بشکل و رنگ بلور میباشد که دارای تللول میباشد و مروارید یکتا در صدف را هم دُر میگویند.
سنگ زمرد یکی از اقسام آلومین به رنگ سبز که از سنگهای قدیمی هست و هر چه پر رنگ تر باشد گرانبها تر است.
الماس یکی از سنگهای گرانبها که عبارت است از کربن خالص متبلور و در هندوستان ، برزیل ، آفریقا و برخی از کشورهای دیگر بشکل کریستال در کانها پیدا میشود گاهی بی رنگ و گاهی در رنگهای سبز ، سرخ ، آبی ، صورتی ، و سیاه یافت میشود. نوع بی رنگ آن در ردیف سنگهای گرانبها هست و فراوانتر از رنگهای دیگر میباشد ولی کلیه رنگهای آن گرانبها هستند. الماس هر چه درشت تر و پاک تر باشد گرانبها تر است. الماس همه اجسام را مخطط میکند و فقط با گرده های مخصوص خود صیقلی می شود. نوع صنعتی آن در شیشه بری به کار میرود. سنگ های قدیمی .

طبیعت الماس سرد و خشک است وآن را جز با سرب نمیتوان شکست.خواص اپتیکی الماس استسنایی است وبه دلیل شدت تلالو و پراکندگی نور که درنتیجه میزان بالای شکست نور در برلیان به وجود می آید از قدیم به عنوان سلطان نگین های جواهر شناخته شده است

حد اکثر ۲۰درصد الماس استخراج شده از معادن برای تهیه جواهرات مناسب است و از بقیه در صنعت مخصوصا شیشه بری ,حفاری ودستگاه های برنده و تراش استفاده میکنند.

امروزه آفریقای جنوبی در زمینه تولید و تجارت الماس در دنیا بی رقیب است. بزگترین و معروفترین الماس های جهان عبارتند از:

۱٫ الماس کولینان با وزن ۵۳۰٫۲۰قیراط که در برج لندن نگهداری میشود و به آن ستاره آفریقا گفته میشود.

۲٫ الماس کوه نور با وزن ۱۸۶قیراط که در تاج ملکه الیزابت انگلستان جای دارد و در برج لندن نگهداری میشود.

۳٫ الماس تیفانی با وزن ۱۲۸٫۵۱قیراط که در نیویورک میباشد.
خواص و فواید الماس: سنگ های قدیمی

الماس به تقویت مثانه و کلیه کمک میکند و از به وجود آمدن سنگ کلیه و مثانه جلوگیری میکند.الماس برای بیماری ((عسر البول))(بند آمدن ادرار)مفید است لذا پیشنهاد میکنند آن را بر روی شکم قرار دهند.

همراه داشتن الماس برای زن حامله که زایمانش نزدیک است مفید بوده.استفاده از الماس به ویژه گذاشتن آن بر روی پیشانی برای تقویت اعصاب و درمان بیماری صرع و رعشه مفید است

یاقوت نوعی سنگ گرانبها هست که از معدن به دست می آید به رنگ سرخ ، زرد ، کبود ، سبز و سفید. نوع سرخ و شفاف آن بعد از الماس از بهترین سنگهای موجود میباشد و هر چه بزرگتر و خوش رنگ تر باشد گرانبها تر است در فارسی قدیم به آن یاکند هم میگفتند یواقیت جمع یاقوت است. رمانی= یاقوت درشت و سرخ رنگ شبیه انار یاقوت خام کنایه از لب معشوق می باشد.

زبرجد یک قسم آلومین رنگین مانند زمرد به رنگ زرد یا سبز که از سنگهای قدیمی است و در جواهر سازی بکار میرود و مشهور ترین آن سبز رنگ است در آمریکا و برزیل و استرالیا و روسیه یافت میشود.

لعل یکی از سنگهای قیمتی به رنگ سرخ مانند یاقوت یک قسم آلومین رنگین است و در طبیعت پیدا میشود لعل بدخشان یکی از معروفترین آنها میباشد.

کهربا صمغ برخی از درختان نوع سرو و کاج که از منۀ قدیمه تولید و مانند سنگ سفت و سخت شده و به رنگهای مختلف زرد و سرخ و سفید است و بر اثر مالش خاصیت الکتریسیته پیدا میکند و در ۲۷۸ درجه حرارت ذوب میشود و سپس به شکل تیره رنگی میسوزد و در آب و الکل و جوهر سقز حل میشود. یکی از اقسام لینیت زغالی است سخت و براق و به خوبی جلا و صیقل پیدا میکند و در جواهر سازی بکار می رود.

عقیق یک قسم کوارنز بی شکل به رنگهای مختلف است. نوع مرغوب آن به رنگ سرخ یا آلبالوئی است و مانند سنگهای قیمتی در زینت بکار میرود نوعی از آن که در یمن به دست می آید و سرخ رنگ است معروف به عقیق یمنی یا یمانی است که بیشتر نگین انگشتر میشود و واحدش عقیقه است. سنگ های قدیمی .

فیروزه یکی از سنگهای قیمتی به رنگهای آبی آسمانی که از معدن استخراج میشود و بیشتر نگین انگشتر از آن به دست می آید و در نیشابور و کرمان و فارس و آذربایجان به دست می آید. بهترین آن از معدنی از نیشابور به دست میآید و آن را فیروزه بواسحاقی میگویند.

یشم سنگی است شبیه عقیق یا زبر جد به رنگهای مختلف کبود ، سبز تیره و رنگ صابونی آن نیز یافت میشود.

لاجورد از سنگهای معدنی به رنگ آسمانی یا آبی پر رنگ که سائئده شده آن در نقاشی به کار میرود و در طب قدیم نیز کار برد داشته است. به عربی به آن لازورد میگویند.

مردار سنگ لیتارژ ، جوهر سرب ، جسمی است به رنگ سرخ یا زرد بیستر از سرب و قلعی گرفته میشود برای ساختن مرهم بکار میرود و به آن سنگ مردار هم گفته میشود.

مروارید گوهری است سفید و درخشان که در داخل صدف رشد میکند. وقتی ذره شنی بین صدف و جبه او قرار می گیرد جانور کم کم ماده آهکی بدور آن ذره ترشح میکند و رفته رفته مروارید ساخته میشود. درشتی آن به اندازه دانه خنثی شروع میشود و تا اندازه تخم کبوتر آن وجود دارد و در خلیج فارس و اقیانوس هند صید میشود. سنگ های قدیمی .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خواص سنگ های قیمتی،خواص سنگ های گرانبها،سنگ های شفابخش

تاريخ : 23 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

دفینه های قلعه

باری که معمولا در قلعه ها وجود دارد در چند قسمت است که ۱- چاه : در گذشته یک سری از این بارها را در چاه پنهان میکردند به این روش که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکی کار می گذاشتند ( تل های خاکی در گنج یابی ) , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .
حوض : معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در این حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .
تل ها : این تل ها معمولا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در این تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر این تل ها حتی به ۳۰ متر هم می رسد البته اگر بخواهید از خود تل شروع به کار کنید . ولی در اصل مسیر اصلی دسترسی به دفینه در شیب و دو پله بالاتر از رودخانه ای است که در شیب قرار دارد و با سنگ بزرگی در آن مسدود گشته است. در مسیر مسدود شده معمولا دو تله وجود دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه های یک قلعه،تل،حوض قلعه،ساروج،

تاريخ : 23 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

گنج مارکار؛ واقعیت یا شایعه؟

 

گنج مارکار که به گفته مردم یزد در زیر برج ساعت مارکار وجود دارد، در واقع دفینه‌‏ای است که بنا بر اسناد موجود در قالب برخی محتویات در درون شیشه‌ای در زیر این بنای دفن شده است.

براساس مندرجات کتاب «اسناد رسمی زرتشتیان» چیزی تحت عنوان «گنج مارکار» وجود ندارد در حالی‌که از این گنج سخنان زیادی بر سر زبان ‎هاست و برخی معتقدند که «پشوتن جی دوسابایی مارکار» موسس این بنا، مقدار زیادی سکه طلا در زیر بنای این برج دفن کرده است.

در این کتاب آمده است؛ «هفدهم آبان ماه سال ۱۳۱۸ جلسه‌‏ای از کفالت فرمانداری، ریاست شهرداری با ریاست فرهنگ و مدیر بنگاه‏ های مارکار در اداره فرمانداری وقت تشکیل شد و اشیایی که قرار بود در شیشه محتوی تاریخچه بنای ساختمان ساعت فردوسی که همان ساعت مارکار کنونی است، گذاشته شود.

طبق قرار محتوی این دفینه ثبت شد و دفینه در شیشه‌‏‏ای مهر و لاک شده به مدیر بنگاه‏‏‌های مارکار تحویل داده شد و بنا بر خواسته بنیانگذار آن در قسمت زیرین آن به یادگار دفن شد.»

براساس این کتاب، محتوی این دفینه شامل یک نسخه روزنامه ایران مورخه دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۱۸ که آیین گشایش دوره ۱۲ قانونگذاری مجلس شورای ملی مطلع آن بود، دو برگ روزنامه اطلاعات با مقدمه نخستین مسابقات قهرمانی کشور، روزنامه محلی شیرکوه مورخه ۱۴ آبان ۱۳۱۸ و چندین تمبر با ارزش آن زمان بود.

البته چندین سکه طلا و نقره مربوط به دوران حکومت پهلوی و نوار سه رنگ به علامت پرچم ایران نیز از دیگر محتویات این دفینه است که در کتاب اسناد ملی زرتشتیان به آن اشاره شده است. برخی بر این باور هستند که بنای برج ساعت مارکار یزد در مرکزیت جغرافیایی کشورمان قرار دارد.
—————
منبع ایسنا

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گنج مارکار،یزد ، برج ساعت مارکار

تاريخ : 22 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

شهر زیر زمینی نوش آباد

شهر زیر زمینی نوش آباد پاِیتخت انوشیروان پادشاه ساسانی است که در شمال شهر کاشان و در غرب شهر آران و بیدگل و در ۱۰ کیلومتری کاشان قرار دارد. لازم به ذکر است این مجموعه دارای قدمت ۱۵۰۰ ساله است و به دوره ساسانیان باز می گردد . مجموعه اویی در زیر بافت قدیم شهر شکل گرفته و تا سطح کنونی شهر نیز گسترده شده است. کشف این سازه‌ها به صورت اتفاقی و توسط فردی که قصد حفر چاه در منزل خود داشت صورت گرفته و برای ورود به آن، به دلیل پیدا نشدن ورودی اصلی از آب انبار. که مجاور این شهر زیر زمینی است استفاده می‌شود.
شهر زیرزمینی نوش آباد ” یکی از قطب ‌های گردشگری در استان اصفهان است. از ابتدای نوروز ۹۵ تاکنون بیش از ۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این اثر منحصربه فرد در شهر نوش آباد دیدن کردند و از نظر آماری بازدید از این اثر دستکن، پر بازدیدترین اثر تاریخی در ایام نوروز در آران و بیدگل بوده است. این شهر زیر زمینی، اکنون یکی از مقاصدی هست که سفرای خارجی مقیم تهران، از آن بازدید می کنند.

شهر زیر زمینی نوش آباد شهری سه طبقه و کاملا دست ساز است که طبقه اول آن در عمق سه متری و طبقه سوم در عمق ۱۶ متری از سطح زمین ساخته شده و ارتفاع هر طبقه حدود ۱۸۰ سانتی متر است. این شهر با وسعت و پیشینیه تاریخی خود، اثری فرا تر از مراکزی است که به عنوان شهر زیر زمینی در کوبرپدی استرالیا، کاپادوکیه ترکیه یا ونکوور کانادا معرفی شده‌اند. اگر به نوش آباد رفتید، از قهوه زیر زمینی آن هم باید تناول کنیم که به قهوه انوشه معرو ف است .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شهر زیر زمینی نوش آباد، پاِیتخت انوشیروان،پادشاه ساسانی،دیدنی های کاشان،آران،بیدگل

تاريخ : 21 / 7 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود