محل دفینه

 روش انتخاب محل دفینه در قدیم

دفینه گذاری در زمان گذشته دارای یک اصول و قاعده خاصی بود و هر جایی این امکان را نداشت که در آن مکان دفینه پادشاهان یا وزرا قرار گیرد برای انجام دفینه گذاری ابتدا منطقه خاص مورد بازدید وزیر قرار می گرفت و کارشناسان مختلف منطقه را شناسایی ، بررسی و مورد مطالعه قرار می دادند و همه جوانب کار را در نظر می‌گرفتند به طوری که حتی گاهاً نام منطقه را نیز به خاطر این کار عوض می‌کردند تا بعداً بتوانند به راحتی به دفینه خود دسترسی پیدا بکند و  گاهی به صورت طبیعی از منطقه استفاده می کردند پس بنابراین همه اصول و قواعد در دفینه گذاری رعایت می شد.

محیط های دفینه گذاری دارای ویژگی هایی می باشد که باید به آنها توجه داشته باشید مثلا: وجود قلعه در محیط های دفینه گذاری الزامی است. شاید آثار قلعه از بین رفته باشد ولی موارد زیر نشان دهنده باستانی بودن محل هستند مانند: قبرستان ها، تکه سفال ها، تپه های نامدار و اسم هایی که روی محل گذاشته اند باید دقت شود.

مثلا در ایران اسم هایی که محیط هایی باستانی دارند مانند “کوشک” ویا “علیا و سفلی“؛ خب در این موارد توجه کنید شما باید در محیط بالا دست و صعب العبور به دنبال قلعه باشید.
متراژهایی که با اسم مرتبط هستند و هر کدام منظور خاصی دارند این ها را در نظر بگیرید مثلا “قلعه دختر” به گوردخمه پایین دو قبرستان اشاره دارد؛ یا “قلعه کافر” معنی وجود تپوله ای در نزدیکی می باشد.
همچنین شرایط محیطی “تپه های سلطانی” با “تپه وزیری” و “زر تپه” با “تپه کبود” متمایز هستند
از اسم مکان های مقدس هم میشه فهمید کار مربوط به کدام دوره بوده مثلا “سلطان شاه بی بی” شاهزاده داری و مربوط به ساسانی همچنین”پیر” میشه هخامنشی و اوایل اشکانی و…..
دوستان دفینه گذاری در جاهایی انجام میشد که آب و راه مالرو باشه،چون فرض کنید اینکارها حداقل ۳ماه طول میکشید خب ازاین راه رفت وآمد میشد.
شرکت فلزیاب نانو بازرگان ایران بزرگترین شرکت فروش بهترین فلزیاب های دنیا در ایران

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: محیط دفینهمحل دفینهجای گنججای دفینه

تاريخ : 4 / 11 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

قبر گبری


دقت کنید مناطقی که گور دخمه و یا قبرهای گبری که صاحبین قبور قدرت اقتصادی و موقعیت اجتماعی بالای داشتند که شما دنبال اجناس باکیفیت داخل این نوع قبرها هستید بدانید قبرهای که اینگونه بودند حتما محافظت میشده پس هر جای که قبرهای غنی داشته باشد حتما باید مکانی برای سربازان محافظ قبور داشته باشد .

یکی از بهترین راههای به دست آوردن دفینه قبر ها هستند که هم عمق کمتری دارند و هم کار کردن بر روی آنها راحت است بیشتر حفاران به دنبال حفاری قبر ها می رود اما آیا هر قبری دارای دفینه هست این مسئله بسیار مهمی است که حفاران باید از ان مطلع شوند چراکه قبرها شانسی هستند و همه دارای دفینه نیستند.

پس بستگان کسی که فوت میکرده یا کشته میشده برای محافظت از قبر عزیزان خود سربازانی را استخدام میکردند و شبانه روز از قبرها محافظت میشده . اما در بعضی مواقع بخاطر اتفاقات سیاسی و وقوع جنگها خود سربازان قبرها را غارت میکردند.

عوامل محیطی مهم در گنج یابی

به همین دلیل در جایی که فکر میکنید قبرهای گبری با کیفیت است بدنبال آثار و جایگاه زندگی برای محافظان باشید. برجی -سازه سنگی یا خشتی که الان مخروب شده و وجود آب. دقت کنید چون خاک قبرها بدفعات زیرو رو شده غنای خاک از بین رفته معمولا گیاهی در آن رشد نمیکند و داخل خاک اگر بادقت نگاه کنید تکه های از گچ خواهید دید.
تصویری که در زیر مشاهده می کنید سنگ تک قبری مهم و تراش خورده و صیقلی می باشد. دقت کنید محیط از سنگ های هرز پاکسازی شده و برای قبر یک محدوده درست شده.

قبرهای دارای گنج باستانی | تک قبر ها

ارتفاع این نوع قبور معمولا زیاد است و در سینه کش کوه قرار دارد و هدایایی برای این نوع قبور وجود دارد با توجه به محیط بزرگی که برای این قبر تعبیه شده میتوان گفت احتمال وجود یک اتاقک برای اموال هست.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نگهبان قبر, قبر گبری, گنج, دفینه, مقبره

تاريخ : 2 / 11 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود