تونل دفینه

در بسیاری از حفاری های دفینه پس از مدتی کاوش بخصوص در تپه های باستانی و تومولوس به تونل های چپ و راست برخورد می کنیم که اگر این تونل ها به درستی انتخاب نشوند ما را در معرض خطر و اتلاف وقت شدید قرار می دهند.در زمان های گذشته تونلها کاربرد گوناگونی داشتند.مثل تونلی که منتهی به دفینه می شود تونلهایی که راه مخفی قلعه ها بود و تونل هایی که به سردابه ها منتهی می شد .

ساخت تونلها به اشکال مختلف بود یا سنگچین بود و یا دیواره ساروجی یا گچی داشت و یا دیواره تنوری و یا خشت و آجر .در بسیاری از موارد تاکید بر وجود هواکش دفینه می شود که این امر کاملا رد شده هست چرا که هواکشی برای دفینه نیست و اگر هم در طول مسیر تونل های منتهی به دفینه باشد جهت نفس کشیدن کارگران می باشد که از اول تعبیه میشد و به مرور زمان بسته می شد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: هواکش خزانه،هواکش سفیدخانه،هواکش کوه،دفینه،تونل دفینه

تاريخ : 31 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

در بررسی های تاریخی مشخص شده است که یکی از اصلی ترین دلایل شکل گیری تمدن بشری در یک منطقه وجود منابع آبی مثل چشمه ها ، رودخانه ها و یا بستر های آب زیر زمینی جهت حفر چاه در آن منطقه می باشد که باعث می شود انسان ها در آن ناحیه تجمع و یک فرهنگ و تمدن را شکل دهند.

آب ماده ای بدون مزه و بدون بو است که برای تمام شکل های حیات لازم است .آب برای زندگی انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین خصوص جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . فرهنگ ها ومدنیت هایی که با بودن آب تشکیل می شوند از خود آثارهایی بجا خواهند گذاشت .همین آثارهای بجا مانده به ما درباره چگونگی زندگی انسانها در آن دوران اطلاعات خواهد داد

مصالحی که برای ساخت یک بنا استفاده می شود حدود ۲ – ۳ برابر مصالح برای ساخت آن بنا از آب استفاده می شود. در دوران باستان امکان حمل خاک ، سنگ ، خشت و سایر مصالح به دوردست ها ممکن بود ولی حمل آب به این راحتی ها نبود به همین دلیل شهرک سازی ، سازه های مختلف ، کشاورزی و دامداری در مجاورت منابع آب قرار می گرفت

دفینه – گنج و یا بررسی های باستانشناسی سطح بر اساس منابع آب ساخته شده باشد . چون آب وجود دارد ، جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . جایی که مدنیت هست از آنها آثارهایی بجا خواهد ماند و از آثارها میتوانیم اطلاعات در مورد انسانها و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردم بدست بیاوریم

مسئله مهم که مربوط به دفینه یابی می شود ، اشیاء مختلف استفاده شده و بجا مانده از آن دوران است .اگر آب نباشد ممکن نیست اولین استفاده شان آب بوده و یا آثاری بجا مانده از منبع آب باید باشد ، در غیر این صورت آچشمه،دفینه چشمه،آب در گنج یابی،آب در دفینه یابی،دفینه چاه

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: چشمه،دفینه چشمه،آب در گنج یابی،آب در دفینه یابی،دفینه چاه

تاريخ : 31 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

V در دفینه یابی نشانه چیست؟

V -1 به معنا پنج می باشد : در جهت نوک تیز V پنج قدم حرکت می کنیم نقطه ایی که به آن می رسیم باید بررسی شود.
2- در نشان V فاصله بین دو نوکش اندازه گیری میشود، هر سانتی متر به منزله یک قدم بوده و در جهت نوک تیز V باید کاوش انجام شود. نشان V یک نشان هندسی بوده، هم جهت و هم فاصله را می دهد. همانطور که در نشان U نیز وجود دارد در V نیز ویژگی استتار بالا می باشد. رمزکشایی نشانه V در جهت زاویه اش به دفینه و یا در پیدا شدن نشانه دوم در نزدیکی نشانه هدایت می کند. معمولا دفینه در جاهایی که نشانه های طبیعی دارند و در زمینهایی سفت دفن می شوند. برای مثال، نقطه اتصال دره ها، پیچ خوردگی دره ها در ردیف اول می باشد. از طرفی در قله تپه ها و یا در سنگهای راهنما مشهور راه بغداد و یا راههای ارتباطی دفینه گذاشته اند. دفینه موجود در سراشیبی و کناره دره ها را نشان V به خوبی رمزگشایی می کند.
به این شکل که : ممکن است گاها به نشان V به صورت Y بر بخوریم. این علاوه بر اینکه نقشه 2 دره که به هم پیوسته و با هم جریان دارند می باشد، دفینه موجود در سراشیبی دره را نیز رمزگشایی می کند. گاها نشان Y ممکن است به شکل نقطه نقطه و مثل ناخن سگ، خرگوش و یا بزغاله باشد. این نقطه ها را اگر با یک خط به هم وصل کنیم، به شکل Y خواهد بود. نشان V گاها ممکن است به شکل پا، نوک و دم موجودات زنده باشد. برای مثال مار دندان چنگالی، دم مار و یا ماهی که به شکل V می باشد، نوک عقاب و مرغ، یک V را تشکیل می دهند. در انسانها نیز وضعیت دست، وضعیت پا، به شکل V می باشد. پولش معمولا در غار و انیار زیرمینی بوده و به مقدار زیادی می باشد. به احتمال زیاد نشان های v, u و o به شکل فرورفتگی می باشند. ولی استثنا هم وجود دارد. برجسته بودنش رمز را تغییر نداده ولی اگر در کنار نشانه دیگری که در پایین خواهم گفت باشد رمز کشایی متفاوت خواهد بود، اما نشان V گاها در کنار تیر، نیزه و یا درون چهارگوش هم ممکن است باشد. قطعا برای حل کردن نشانه باید این مضمونها مشخص شوند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه Vگنج یابیدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 29 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

روزانه آثار زیادی جهت کارشناسی برای بنده ارسال می شود که  بسیاری از این آثار فیک هستند و ارزشی ندارد و جز هزینه الکی و وقت گذاشتن چیزی نصیب آنها نمی شود که بنده به صراحت این آثار را رد میکنم و بسیاری از آثار رسیده را تایید و برای کار کردن رد میکنم چرا که هزینه سنگینی دارد وهزینه بسیاری از این آثار از توان دوستان خارجه و نمی شود روی آنها کار کرد. یه توضیح  مختصر در این خصوص خدمت دوستان عرض میکنم.وقتی آثاری به عنوان آثار وزیری معرفی شده یعنی دارای دفینه وزیری می باشد و وزیر در زمان خودش برای پنهان سازی مال و سرمایه و ثروت یک پادشاه هزینه بسیاری کرده است و با استفاده از کارگران پر شمار که تحت اختیار داشتنداستحکامات زیادی در جهت حفظ اموال پادشاه انجام دادند .البته با استفاده از دستگاه و یک استاد کار بلد می شود نتیجه گرفت ولی اکثریت دوستان نه استاد کار بلد در اختیار دارند و نه سیستم حرفه ای با یک اپراتور درست و حسابی. لذا بنده با توجه به شناخت این قضایا و مسایل دیگر به بسیاری از دوستان توصیه میکنم که روی این آثار شروع به کار نکنند .چون بار مالی زیادی دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آثار وزیری، آثارشناسی دفینه ،دفینه وزیری، سنگ آثار ،نسخه درویشی، نسخه گنج،سند وزیری

تاريخ : 29 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

زرافه در دفینه یابی نشانه چیست؟

برای رمزگشایی نشانه زرافه باید به ویژه گی های فیزیکی زرافه دقت کنیم. طول و خمیدگی گردن زرافه به ما جهت و مسافت می دهد. غذای مورد علاقه زرافه درخت اقاقیا می باشد. در جهت داده شده یقیناً باید درخت اقاقیا و یا نشانه آن باشد. )بغیر از اقاقیا درخت دیگری هم می تواند باشد( اگر در آن منطقه درخت اقاقیا و یا نشانه آن نباشد جایی که درخت زیاد است و یا به مناطق جنگلی باید بروید.
بعضی از معانی سمبولیک زرافه اینها هستند : قوی، هوشمند، صبور، ظریف و اسرار آمیز. این معانی می تواند برای رمزگشایی به شما کمک کند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهزرافهدفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 27 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

کمان در دفینه یابی نشانه چیست؟

در جهت پرتاب تیر چیزهای متفاوت و غیر طبیعی را جستجو کنید. کمان می تواند تنها باشد و یا اینکه همراه تیر هم می تواند باشد. منطق به کار گرفته شده یکی است. نشانه آخر و نهایی نیست. در دو جهت مختلف پیکان بررسی کنید که درختان کهنسال وجود دارد یا نه. ما فکر می کنیم درختان قدیمی برای تعیین نقطه استفاده شده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهکماندفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 27 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

بز در دفینه یابی نشانه چیست؟

موضوعی که مربوط به بحث ما می شود این است که به معنای مزار از آن استفاده شده است. اگر روی سنگ ثابت آن را ببینیم باید اطرافش جستجو شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: نشانهنشانه بزدفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 22 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

روباه در دفینه یابی نشانه چیست؟

اگر چه روباه یک نشانه نادر است ولی دفینه زیاد و خیلی با ارزشی دارد. و یک نشانه مهم در گنج یابی می باشد. در گذشته نماد شانس بوده و بیشتر در مکانهای سرگرمی به تصویر کشیده شده است. اگر در اراضی یک نشانه روباه پیدا کردید مهمترین نقطه ایی که باید به آن توجه کنید این است که باید نشانه بالای تپه ایی باشد كه از هر طرف به راحتي قابل رويت بوده و پیاده رو نداشته باشد. و گاهاً نیز نشانه روباه را در ورودی مزار ها درست کرده اند. روباهی که برای قبر درست شده نشانه قبر یک فرد جوان که در سن جوانی مرده و پولدار بودن آن می باشد.

نظر دیگر: حیوانی مکار و پر فریب با چشمانی نیمه درشت که پوزه(دهان) آن جلب توجه میکند. روباه بیشتر با نمادهای دیگر به کار برده میشود از جمله شیر -ببر-انسان و…
روباه نظر شما را به خود جلب میکند وبه شما میگوید از مسیر من بیایید که در واقع میخواهد شما را فریب دهد .به هیچ عنوان در مسیر روباه دنبال دفینه نگردید. دفینه در مسیر مخالف روباه است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانهنشانه روباهدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 22 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

تمساح در دفینه یابی نشانه چیست؟

نشانه تمساح بعنوان نماد رهبری و افراد موفق را به تصویر کشیده است. (افرادی قوی ، ساکت ، حیله گر و بی باک) موقعی که در اراضی با یک نشانه تمساح روبرو شدید کلمات کلیدی که باید به آنها دقت کنید اینها هستند.
زمان ، ترس ، سحر و جادو ، محترم شمردن ، شتاب دادن ، حفظ اسرار ، قدرت ، غریزه ، فریبنده ، شجاعت ، بازده ، انعطاف پذیری ، انرژی خورشیدی ، تولد / ساختن ، قابلیت اعتماد و اطمینان ، Indestructibility ، عمق عاطفی ، عتیقه / قدرت اولیه
با استفاده از این کلمات کلیدی حرکت کرده و باید نشانه دوم را پیدا کنیم. و میتوان با استفاده از نشانه ها هدف اصلی را پیدا کرد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تمساح,نماد تمساح,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 22 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

پودر طلا چیست؟

درمورد پودر طلا اینطور می شنوید که یک کوزه پیدا کردیم، داخلش خاکستر وجود داشت آن را ریختیم، بعد از اینکه که تحقیق کردیم فهمیدیم که پودر طلا بوده. ببینید، پودر طلا از داخل خمره بیرون می آید و فهمیدن اینکه طلا هست یا نه خیلی ساده می باشد، دلیلش این است که طلا خیلی سنگین می باشد اگر در دستتان بگیرید، سنگینی و دانه های طلا را حس خواهید کرد.
اگر برای رد گم کردن با خاکستر یا خاک ذغال مخلوط شده باشد، دوباره از سنگینی اش متوجه می شوید. اگر در آب بریزید سریعا خواهد درخشید و به ته آب خواهد رفت. بر اساس تعریف کسی که برای برداشتن خاک حفاری می کرده، هنگامی که بیل را زده یک انفجار صورت می گیرد، و یک روشنایی درخشان ایجاد می شود، سریعا به کنار منبع آبی که در نزدیکی بوده رفته و صورتش را با آب می شوید. می بیند که یک کوزه وجود دارد که حدود 20 کیلوگرم پودر زرد رنگ درخشان دارد، میبرد برای تحلیل طلای 21.8 عیار بوده. حالا به این موضوع پودر برسیم… کاری که باید انجام شود در اصل خیلی ساده می باشد، این پودر هر چه باشد میتوان درون یک ظرف کوچک مخصوص ذوب فلز گذاشته و آن را ذوب کرد، اگر در یک معدن باشد آب شده و به صورت ذره ذره و آرام آرام در ظرف جمع خواهد شد. بعد از آن، قبل از اینکه سرد شود با یک تکه فلز به آرامی فشار داده و کمی پهن و نازک کنید و سپس با کمک یک انبر از ظرف بردارید. اگر درون سولفوریک اسید رقیق،(آب + سولفوریک اسید)

رها کنید، در صورتی که طلا و یا نقره باشد، رنگش را به دست خواهد آورد، ولی کمی مات خواهد شد. حتی اگر چشمتان عادت داشته باشد، می توانید 3 تا کمتر و یا 5 تا بیشتر، عیارش را نیز تخمین بزنید.(منظور طلا می باشد) دقت کنید که در موضوع پودر طلا کلاهبرداری های زیادی انجام می شود. انسانهایی وجود دارند که خود را ساده نشان داده و می گویند که می خواهند پودر طلایی را که پیدا کرده اند بفروشند. وقتی شما به آنجا رفتید، کمی از نمونه واقعی به شما خواهند داد، حتی ممکن است به شما از درون نایلون داده و شما نیز تجزیه و تحلیل کرده و درست در بیاید. اینجاست که کلاهبرداری شروع می شود. با شما برای فروش پودر و تبدیل آن به پول نمی آیند.
شما هم بدون اینکه پودر را ببرید کاری نمی توانید انجام دهید، چون خریدار باید آن را آب کند و کنترل انجام دهد. صاحب پودر به شما خواهد گفت که 10 الی 20 میلیون تومان پیدا کنید و بیایید تا 1 الی 1.5 کیلو به شما بدهم. شما هم به دنبال پول می افتید، و یا اگر داشته باشید، می دهید. و به شما پودر را می دهند. پودری کهبه شما داده شده پودر برنج به دست آمده در آسیاب می باشد، اینجاست که متوجه می شوید کلاهبرداری صورت گرفته است. به همین دلیل از این کارها انجام ندهید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: طلاپودر طلاگنج یابیدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 22 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود